بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحده، برای اولین بار رژیم صهیونیستی را به دلیل تعرض به کودکان فلسطینی دربند ، بدرفتاری و شکنجه مورد حمله شدید اللحن قرار داد و گفت: رفتار اسراییلیها از نظر سیاسی ، اقتصادی و اخلاقی قابل قبول نیست.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، بان کی مون اعتراض خود به رژیم اشغالگر قدس را طی یادداشتی که دفتر سازمان ملل در بیروت آن را توزیع کرد، اعلام نمود.

بان کی مون در یادداشت خود به سازمان ملل گفت: کودکان فلسطینی در بند زندانهای اسرائیل دائما مورد بد رفتاری ، تعرض و توهین کلامی و همچنین تهدید ، قاچاق ، زندان انفرادی و شکنجه های مرگبار قرار می گیرند.

دبیر کل سازمان ملل، مقامات رژیم صهیونیستی را مسوول تبعیض علیه فلسطینی ها در زمینه اصلاح و توسعه اراضی و تقسیم قدس شرقی دانست و این اقدامات را مانع رشد اقتصادی و اجتماعی فلسطینی ها عنوان کرد که به نفع شهرک نشین های یهودی است .

وی در اشاره به قدس اشغالی گفت: اراضی اختصاص داده شده در قدس شرقی برای ساخت و سازهای فلسطینی ها 13 درصد است، در حالی که اسراییلیها 35 درصد زمین های شهر قدس شرقی را به ساخت و سازهای شهرک های یهودینشین واگذار کرده اند.

وی افزود: مقامات اسرائیل طی سالهای 1967 تا 2011 بیش از 500 ساختمان فلسطینی ها را ویران کرده اند.

شایان ذکر است، رژیم صهیونیستی ویزای اقامت بیش از 14 هزار عالم دینی فلسطینی طی سالهای 1967 تا 2011 را باطل کرده است.

بان کی مون با اشاره به اقدام مقام های اسرائیلی برای مصادره 40 درصد زمین های کرانه باختری اشغال شده با هدف اسکان صهیونیست ها، آن را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست و گفت : ساکنان فلسطینی همچنان از تبعیض به نفع شهرک نشینان یهودی، رنج می برند.

وی افزود: شهرک سازی اسراییلیها در سال 2011 شاهد افزایشی بالغ بر20 درصد نسبت به سال 2010 داشته است.

بان کی مون، اسرائیل را مسوول غارت اموال فلسطینی ها که در سال 2011 به میزان 30 درصد افزایش یافته و موجب وارد شدن خسارت به اموال آنها از جمله تخریب هفت مسجد و آتش زدن آنها و تعرض به کودکان در مسیر مدرسه شد، دانست.

وی افزود: مواردی حاکی از حمایت مستقیم ارتش اسرائیل از شهرک نشینان یهودی در حمله به فلسطینی ها است.

درباره محاصره غزه بان کی مون گفت: محاصره نوار غزه توسط اسرائیل همچنان مجازات گروهی ساکنان شهر به حساب می آید. سکوت مجامع در برابر این همه موارد نقض آشکار قوانین بین المللی توسط اسرائیل قابل قبول نیست .

وی تبعات اقتصادی و اجتماعی محاصره غزه را نگران کننده توصیف کرد.

کد خبر 179844
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز