سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

گروه بیــن‌الملل: درحــالی‌که مدت‌هاست فلسطین در سایه تحولات کشورهای عرب خاورمیانه و شمال آفریقا و به‌ویژه وقایع سوریه، از کانون توجه جهان خارج شده، رژیم صهیونیستی با سوء‌استفاده از این شرایط قصد دارد که هشت روستای فلسطینی را در میان سکوت جهانی و با فراموش شدن موضوع فلسطین، به‌طور کامل با خاک یکسان کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که مقام‌های رژیم صهیونیستی با دستور ایهود باراک، وزیر جنگ این رژیم قصد دارند تا این روستاها در کرانه‌باختری را به‌طور کامل تخریب کنند؛ اقدامی که یک گروه حقوق‌بشری اسرائیلی آن را یک «فاجعه انسانی» خوانده است.
خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که اهالی این روستاها در جنوب الخلیل به دادگاه عالی این رژیم شکایت کرده‌اند اما مقام‌های رژیم صهیونیستی در پاسخ به دادگاه مدعی شده‌اند که این روستاها در منطقه نظامی واقع هستند.

مقام‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی می‌خواهند با تخریب کامل این روستاها که قدمت برخی از آنها بیشتر از ۲۰۰ سال است «مناطق مانور و آمادگی نظامی» بسازند و براساس حکمی عبور و مرور افراد از این مناطق را هم ممنوع کنند. موضوع تخریب این روستاها به‌قدری مهم است که به گزارش خبرگزاری فلسطین(وفا) سه روزنامه فلسطینی خبر آن را در صفحه اول خود منتشر کردند.

با تخریب این روستاها بیش از ۱۵۰۰ فلسطینی‌ بی‌خانمان می‌شوند و رژیم صهیونیستی مدعی شده که آنها را به شهر یطا منتقل خواهد کرد. در دستور وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نام روستاهای مجاز، تبان، صافه، فخیت، حلاوه، المرکز، جنبا و خروبا برای تخریب کامل آمده است. رژیم صهیونیستی اعلام کرده که پس از تخریب خانه‌ها و ساختمان‌های این روستاها اهالی آنها می‌توانند در زمانی که تمرین‌های نظامی صورت نمی‌گیرد(تعطیلات رسمی و پایان هفته) به زراعت در زمین‌های خود بپردازند!

انجمن حقوق مدنی(یک گروه حقوق بشر اسرائیلی) هم که علیه دستور وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای تخریب این روستاها به دادگاه شکایت کرده با محکوم‌کردن این اقدام خواستار جلوگیری از این روند شده است. این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بسیاری از ساکنان این روستاها، خانواده و پدران و مادران آنها از چندین دهه پیش در این روستاها زندگی کرده‌اند. این گروه هشدار داده است که تخریب این روستاها می‌تواند به یک فاجعه انسانی تبدیل شود.

رژیم صهیونیستی در حالی قصد تخریب کامل روستاهای فلسطینی را دارد که شهرک‌سازی‌های غیرقانونی این رژیم همواره مورد انتقاد مجامع بین‌المللی و کشورهای جهان بوده است. به‌تازگی مؤسسه فلسطینی الاقصی اعلام کرد که برخی از مؤسسه‌های رژیم صهیونیستی به‌منظور احداث هزاران واحد مسکونی جدید اقدام به نبش قبرهای فلسطینی‌ها در نزدیکی یافا می‌کنند. در این گزارش آمده است: برخی از مؤسسه‌های اسرائیلی ازجمله «رأس العین» و وزارت مسکن رژیم صهیونیستی اقدام به خاکبرداری و نبش ده‌ها قبر در مقبره‌ای در روستای «مجدل صادق» واقع در نزدیکی یافا کرده‌اند تا بتوانند هزاران واحد مسکونی جدید را در این منطقه احداث کنند.

فراخوان برای پایان محاصره غزه

با ادامه محاصره شدید نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی انجمن جهانی پارلمان‌های اسلامی از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا این رژیم را وادار کنند به محاصره نوار غزه پایان دهد. این انجمن که مقر آن در اسکندریه است با استقبال از اقدام اخیر دولت مصر برای اجازه ورود بدون ویزای فلسطینی‌ها از مرز رفح، آن را تلاشی برای شکستن محاصره غزه خواند و از تمامی سازمان‌ها، نهادهای حقوق بشری و مؤسسات بین‌المللی خواست تا با اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی مسئولان این رژیم را برای پایان دادن به محاصره نوار غزه وادار کنند.

کد خبر 178675
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز