گروه بین‌الملل: مقام‌های رژیم صهیونیستی در ادامه اقدام‌های خود برای مصادره اراضی فلسطینی این بار در تلاش برای قطع درختان نخل در مزارع کرانه باختری و تخلیه مزرعه‌های فلسطینی‌ هستند.

فلسطین

مقام‌های این رژیم در موج جدید اقدام‌های خود، دستور اخراج کشاورزان فلسطینی از منطقه اریحا و الاغوار را در سرزمین‌های اشغالی صادر کرده‌اند.به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، مقام‌های رژیم صهیونیستی به کشاورزان فلسطینی در این مناطق دستور داده‌اند که طی ۴۵ روز درختان نخل خود را قطع و مزارع این منطقه را ترک کنند.

این دستور به گفته کشاورزان منطقه طی نامه به آنها ابلاغ شده و برای تخلیه مزارع و قطع درختان ضرب‌الاجلی تا ۷ اکتبر از سوی رژیم صهیونیستی اعلام شده است. شوکت حوشیه، یکی از کشاورزان فلسطینی دریافت‌کننده این دستور برای قطع درختان نخل خود در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این اقدام باعث از بین رفتن زندگی هزاران کشاورز و از بین رفتن هکتارها زمین کشاروزی این منطقه خواهد شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که تلاش برای تخلیه زمین‌های کشاورزی باعث بیکاری ۲ تا ۳هزار کشاورز این منطقه خواهد شد.

ولید عساف وزیر کشاورزی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی اعلام کرده که این تشکیلات در برابر اقدام اسرائیلی‌ها مقاومت خواهد کرد. وی اعلام کرد: این زمین‌ها پیش از این بیابانی بوده‌اند و مردم فلسطین با زحمت و تلاش خود در این زمین‌ها نخل کاشته‌اند و آنها را به مزرعه تبدیل کرده‌اند.ولید عساف تأکید کرد: ما به آنها اجازه نخواهیم داد که این منطقه را تخریب کنند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخی به خبرگزاری رویترز مدعی شده که کاشت درختان خرما در این منطقه غیرقانونی است و به همین‌خاطر این رژیم اقدام به تخلیه کشاورزان و تخریب درختان خرما خواهد کرد. اریحا، شهری در کرانه باختری و در نزدیکی رود اردن است که از ۱۹۶۷ تا ۱۹۹۴ تحت اشغال رژیم صهیونیستی بود و پس از آن کنترل آن به تشکیلات خودگردان فلسطینی سپرده شد.

ماجد الفتیانی، مسئول شهری اریحا هم در این رابطه به خبرگزاری شینهوا گفت: دستور مقام‌های صهیونیستی برای مصادره این زمین‌ها کاملا غیرقانونی است و نقض قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی به‌حساب می‌آید. وی گفت:‌ارزش‌ این زمین‌ها 50میلیون دلار است و درصورتی که آنها مصادره شوند برای مردم فلسطین وضعیت بسیار وخیمی به‌وجود می‌آید.

سیاست مصادره اراضی

مقام‌های رژیم صهیونیستی در تمامی سال‌های گذشته با تخریب خانه‌ها و مزارع و آواره کردن فلسطینی‌ها در تلاش برای مصادره کردن اراضی فلسطینی و گسترش شهرک‌سازی‌های غیرقانونی خود بوده‌اند. سیاست مصادره اراضی فلسطینی از سوی رژیم اسرائیل و گسترش شهرک‌های غیرقانونی این رژیم باعث انتقادهای گسترده از رژیم صهیونیستی شده است اما مقام‌های اسرائیلی بدون توجه به اعتراض‌های بین‌المللی به اقدام‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهند. هفته گذشته هم یک دادگاه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم در کشته‌شدن یک فعال حقوق بشر آمریکا که در اعتراض به تخریب خانه‌های فلسطینی در مقابل بولدوزرهای اسرائیل ایستاد مقصر نیست.

نزدیک به ۱۰ سال قبل راشل کوری، فعال ۲۳ ساله حقوق بشر آمریکایی، برای جلوگیری از تخریب خانه‌های فلسطینی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی در مقابل بولدوزرهای اسرائیلی ایستاد. نظامیان رژیم صهیونیستی اما با خونسردی کامل با بولدوزر از روی این فعال حقوق بشر رد شدند.

از سال ۱۹۶۷ مقام‌های رژیم صهیونیستی سیاست‌های مختلفی را برای مصادره اراضی فلسطینی و آواره کردن فلسطینی‌ها داشته‌اند که تخریب خانه‌ها واضح‌ترین مورد آن است. بسیاری از سازمان‌‌های حقوق بشر با ارائه گزارش‌های مختلف تأکید کرده‌اند تخریب خانه‌ها و مزارع فلسطینی‌ها سیاست عمدی رژیم صهیونیستی برای آواره کردن فلسطینی‌ها و مصاده اراضی متعلق به آنهاست.

سال گذشته ICAHD (گروه مقابله با تخریب خانه‌های فلسطینی که مقر آن در سرزمین‌های اشغالی است) در گزارشی به سازمان ملل متحد اعلام کرد که سیاست تخریب خانه‌های فلسطینی و آواره کردن آنها می‌تواند به‌عنوان ارتکاب جنایت جنگی از سوی رژیم صهیونیستی مورد پیگرد قرار بگیرد. تخمین زده می‌شود که حداقل ۱۶۰ هزار فلسطینی ساکن در نوار غزه و کرانه باختری با اقدام‌های رژیم صهیونیستی در طول سال‌های گذشته آواره شده‌اند.

کد خبر 182961
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز