همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، با اشاره به اسامی دانشگاه‌هایی که دارای بیشترین شعب در خارج از کشور هستند، اعلام کرد که جامعه المصطفی دارای بیشترین شعبه در کشورهای دیگر است.

به گزارش مهر، ابوالفضل حسنی در نشستی خبری اعلام کرد که بیشترین شعب دانشگاه‌های ایرانی در خارج از کشور به ترتیب مربوط به دانشگاه‌های جامعة المصطفی العالمیه، دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور است.

وی افزود: جامعة المصطفی العالمیه دارای بیش از 24 هزار دانشجوی خارجی است که از این تعداد 12 هزار دانشجوی خارجی در ایران و 10 هزار دانشجوی دیگر خارجی نیز در شعب خارجی تحصیل می‌کنند.

به گفته مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، دانشگاه آزاد نیز دارای شعباتی در امارات و لبنان و دانشگاه پیام نور نیز دارای شعب در امارات، افغانستان هستند.

این مقام مسئول در وزارت علوم خاطر نشان کرد: همچنین دانشگاه شهید بهشتی دارای شعبه‌ای در امارات، دانشگاه تربیت مدرس دارای شعبه در سوریه و دانشگاه امیرکبیر نیز به دنبال مجوز ایجاد شعبه در خارج از کشور است.

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم همچنین از ارائه مجوز برگزاری دوره‌های مجازی در 16 دانشگاه خبر داد و گفت: این دوره‌ها بیشتر مربوط به رشته‌هایی است که نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی ندارند و دروس آنها نظری است اما در برخی از رشته‌های مهندسی نیز همچون IT و فناوری اطلاعات که به تجهیزات آزمایشگاهی نیازمند نیستند این رشته‌های مجازی شکل گرفته است.

حسنی برگزاری دوره‌های مشترک دانشگاه‌ها را از دیگر سیاست‌های وزارت علوم عنوان کرد و با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه بیش از 40 دوره مشترک بین دانشگاه‌های داخلی و همچنین بین دانشگاه‌های داخلی با خارجی شکل می گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 10 تا 15 دوره مشترک در داخل کشور وجود دارد که در نظر داریم بر اساس برنامه پنج ساله دوره‌های دیگر را توسط دانشگاه‌های ایرانی با دانشگاه‌های خارج از کشور محقق کنیم.

کد خبر 182376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز