یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

گروه ادب و هنر: عروسک‌های محبوب یک‌تنه جور گیشه تابستان را می‌کشند.

سینما-کلاه قرمزی

در فصلی که گیشه سینماها کم‌رونق و سرد بودند و تنها فیلم «خوابم می‌آد» توانست با استقبال قابل‌قبولی مواجه شود، «کلاه قرمزی و بچه ننه» از راه رسید تا در اوج حاشیه‌های اکران، مردم را با سینما آشتی دهد.

البته این آشتی تنها درمورد همین فیلم صدق می‌کند و این را می‌توان از فاصله فروش کلاه قرمزی و ... با دیگر فیلم‌های روی پرده حس کرد. کلاه قرمزی و بچه ننه با 9روز نمایش به مرز 800 میلیون تومان فروش رسیده است.فیلم ضدگلوله ساخته مصطفی کیایی نیز تاکنون 85میلیون تومان و بی‌خداحافظی احمد امینی نیز 106میلیون تومان فروش کرده است. البته به‌زودی رقم فروش در شهرستان‌ها نیز اعلام خواهد شد. این در حالی است که با حل اختلاف شهرداری، حوزه هنری و شورای صنفی نمایش در روزهای پنجشنبه و جمعه به تعداد سالن‌های نمایش‌دهنده این آثار اضافه شده‌است؛ به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود فروش آنها در هفته جاری بیشتر شود.

امید به افزایش فروش

در حالی که کلاه قرمزی و بچه‌ننه صدرنشین بلامنازع گیشه است، دو فیلم «ضدگلوله» و «بی‌خداحافظی» پایین تر از پیش‌بینی‌ها فروخته‌اند. انتظار می‌رود با اکران این فیلم‌ها در پردیس‌ها وضعیت گیشه‌شان بهبود یابد. معمولا وقتی یک فیلم در پردیس‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد، سرریز مخاطبان آن فیلم در سالن اصلی به سالن‌های دیگر پردیس می‌روند و این اتفاق رونق کلی سینما را درپی دارد.

با توجه به استقبال فوق‌العاده مردم از کلاه‌قرمزی و آغاز اکران فیلم‌ها در پردیس‌ها، احتمالا مخاطبان فیلم‌های ضدگلوله و بی‌خداحافظی هم افزایش خواهند یافت.بی‌خداحافظی با تکیه بر محبوبیت رضا صادقی و ضدگلوله به عنوان یک کمدی خوش‌ساخت جنگی جزو آثار پرامید گیشه امسال بودند که هفته اول اکرانشان را در دعوای شورای صنفی با حوزه هنری و شهرداری عملا از کف دادند.

کد خبر 182288

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز