گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره امنیت تهران به مناسبت برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد تأکید کرد: تا پایان هفته و شاید دو، سه روز بعد از آن بالاترین درجه امنیت را خواهیم داشت.

نیروی انتظامی

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم رزمایش آغازین عملیات اجرایی تأمین نظم و امنیت اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد که ایسنا خبر آن را منتشر کرد، گفت: ‌با این مراسم عملا مرحله نهایی تأمین امنیت اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد آغاز شد. او با بیان اینکه از چند هفته پیش عملا با افزایش و تشدید ایست‌های بازرسی و اقدامات اطلاعاتی، تأمین امنیت این اجلاس آغاز شده بود، گفت: امروز مرحله پایانی و نهایی این عملیات با ورود و حضور هیأت‌ها آغاز شده است.

محدودیت‌های ترافیکی

فرمانده ناجا با بیان اینکه امنیت کامل مسیرهای فرودگاهی، اقامتگاه‌ها، سالن اجلاس و سکونتگاه‌ها ‌برقرار است، در مورد محدودیت‌های ترافیکی گفت: برای تسهیل در عبور و مرور محدودیت‌های ترافیکی درنظر گرفته شده است.احمدی‌مقدم با بیان اینکه اجلاس با بالاترین ضریب امنیتی در تهران آغاز خواهد شد، خبر داد: محدودیت‌های ترافیکی در شمال تهران ایجاد شده است اما به این معنا نیست که خیابان‌ها به‌طور کلی بسته شوند و در ساعات و مسیرهای خاصی این محدودیت‌ها ایجاد می‌شود.

او با بیان اینکه محدودیت‌ها موقتی است و برداشته می‌شود، گفت: پیش‌بینی‌های لازم در مورد محدودیت‌های ترافیکی ایجاد شده و مسیرهای جایگزین پیش‌بینی شده است. احمدی‌مقدم با بیان اینکه شمال تهران و مسیرهای پیرامون سالن اجلاس سران و نمایشگاه در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه محدودیت ترافیکی خواهند داشت، گفت: تمامی اقدامات برای تسهیل هرچه بهتر رفت و آمد مردم در این مسیرها اندیشیده شده و پیش‌بینی‌های لازم برای انتقال موارد حاد و اورژانسی نیز ایجاد شده است.

850تیم امنیتی

همچنین جانشین فرمانده ناجا از به‌کارگیری 850تیم امنیتی انتظامی برای پوشش حفاظتی شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد در تهران خبر داد. سردار احمدرضا رادان در رزمایش آغاز عملیات اجرایی تأمین امنیت اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد به حضور 850تیم امنیتی انتظامی برای برپایی هرچه بهتر این اجلاس اشاره کرد و گفت: با ابلاغ زمان برگزاری این نشست در تهران اقدامات امنیتی پلیس برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس آغاز شد.او با بیان اینکه قرارگاه امام علی(ع) از ابتدای زمان ابلاغ اجلاس طرح‌ریزی را آغاز کرد، گفت: قرارگاه امام علی(ع) به اتفاق دو قرارگاه، مسئول تأمین امنیت تهران و حفاظت از شخصیت‌هاست و ضمن اخذ حکم به اجرای مأموریت می‌پردازد. جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با قرارگاه نبی‌اکرم (ص)، ستادکل نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و وزارت کشور و سایر نهادها در دستورکار است، گفت: تأمین امنیت کشور در سه سطح تهران بزرگ، استان‌های همجوار، استان و مناطق مرزی پیش‌بینی شده است.

چهارحلقه امنیتی در تهران

رادان با بیان اینکه در تهران بزرگ چهار حلقه امنیتی تعریف شده است، گفت: در نوار مرزی به‌خصوص جنوب‌شرق و شمال‌غرب تشدید اقدامات در شیب30، 50، 70و 100درصد است. او با بیان اینکه هم‌اکنون شیب کنترل در مرزها 100درصد است، گفت: ایست بازرسی دائم و موقت، شیب 30، 50، 70و 100درصددر کشور درنظر گرفته شده است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در استان‌های همجوار و به‌خصوص منتهی به تهران، ایست‌های بازرسی‌ موقت و مقطعی درنظر گرفته شده است، گفت: 360ایستگاه بازرسی در تهران در نظر گرفته شده که 200ایست بازرسی توسط ناجا برای تأمین امنیت تهران و 160ایست بازرسی نیز توسط بسیج راه‌اندازی شده است.او با بیان اینکه هماهنگی‌های کامل برای تشدید اقدامات و کنترل مراقبتی در استان‌های همجوار و نزدیک ایجاد شده، گفت: در استان‌هایی که شخصیت‌ها قصد حضور در آنها را دارند نیز کارهای امنیتی انجام شده است.

110هزار پرسنل ناجا

جانشین فرمانده ناجا با اعلام ابلاغ آماده‌باش در کلیه یگان‌ها قبل و بعد از اجلاس، گفت: اقدامات پلیس راهور به‌منظور سفر مردم تهران و همچنین افزایش گشت‌ها و مراقبت‌های هوایی درمرز‌های کشور و آسمان تهران تقویت می‌شود. او با بیان اینکه 110هزار پرسنل ناجا به‌صورت مستقیم در تأمین امنیت اجلاس نقش دارند، گفت: 2900خودرو و 2500موتور مأموریت تأمین نظم و امنیت اجلاس را بر عهده دارند.به گفته جانشین فرمانده ناجا کلیه تجهیزات مورد نظر برای یگان‌های انتظامی، حفاظت شخصیت‌ها، مرز، حاشیه کویر و شرق کشور تأمین شده است.

کد خبر 182243
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز