همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال استقلال معتقد است که در داربی نتیجه بازی گذشته و جایگاه تیم‌ها در جدول تاثیری ندارد و مهم آمادگی روحی و روانی بازیکنان در 90 دقیقه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از داربی 75 درباره این دیدار اظهار کرد: این بازی یک بازی است که در آن احساسات وجود دارد و اگر بخواهیم این مسئله را انکار کنیم، دروغ است. داربی حساسیت‌های خاص خودش را دارد و همین حضور تعداد زیادتر خبرنگاران و عکاسان در نشست خبری حکایت از حساسیت زیاد این بازی دارد. این مسئله در طرفداران دو تیم نیز دیده می‌شود.

قلعه‌نویی ادامه داد:‌ در درجه اول امیدوارم بازی خوب و تاکتیکی از آب درآید تا افرادی که در ورزشگاه حاضر می‌شوند و همچنین کسانی که از گیرنده این بازی را دنبال می‌کنند، از آن لذت ببرند. من هم به عنوان بازیکن و مربی چندین بار داربی را تجربه کرده‌ام و اولین چیزی که تجربه من می‌گوید این است که نباید به بازی قبل و جایگاه تیم مقابل در جدول نگاه کرد چرا که این بازی شرایط خاص خودش را دارد و از آنجایی که به دلیل شلوغی زیاد ورزشگاه کار کوچ تیم سخت‌تر می‌شود، هر تیمی که بتواند از نظر روحی و روانی آماده‌تر باشد می‌تواند بهتر کار کند و مربی‌ای که تیمش را به گونه‌ای آماده کرده باشد تا بتواند از لحظه‌ها استفاده کند می‌تواند پیروز میدان باشد.

تاریخچه دیدارهای پرسپولیس و استقلال در همشهری‌آنلاین

وی ادامه داد: پرسپولیس هم از بازیکنان، مربی، مدیریت و مهم‌تر از همه طرفداران خوبی بهره می‌برد و من امیدوارم که بازی خوبی را شاهد باشیم.

او همچنین درباره بازیکنانی که در اختیار نخواهد داشت گفت: در این بازی محروم نداریم اما خسرو حیدری و میلاد میداودی به بازی نمی‌رسند.

امیر قلعه‌نویی در ادامه نشست خبری با اشاره به تغییرات تیمش از ابتدای لیگ تاکنون گفت: ما بعد از بازی با مس عملکرد خوبی داشتیم هرچند با ایده‌آل‌های خودم هنوز فاصله داریم و به سرعت تیمی مد نظر نرسیده‌ایم اما اینکه خوب بازی نمی‌کنیم را قبول ندارم. با این شرایط نمی‌توان تیم را در آمادگی نگه داشت چرا که ما تا می‌آییم به آمادگی برسیم، لیگ تعطیل می‌شود و همین چیزها باعث می‌شود که با فاصله افتادن بین بازی‌ها، بازیکن ما مصدوم شود.

وی افزود: از آن طرف شرایط مالی باشگاه هم برای ما مشکل‌ساز شده. اگر بخواهیم تیم را در زمان تعطیلات به اردو ببریم شرایط مالی تیم اجازه نمی‌دهد و اگر نبریم، به کیفیت تیم لطمه می‌خورد. الان 5 روز است که من و ماجدی در حال فکر کردن به این موضوع هستیم که آیا تیم را به اردوی ترکیه ببریم یا نه. به هر حال معجونی است که روی دست ما مانده و شما برای ما دعا کنید.

سرمربی استقلال در ادامه گفت: اگر به اردو نرویم به دنبال این هستیم که دو بازی تدارکاتی انجام دهیم که احتمالا یکی از آن‌ها به سود زلزله‌زده‌ها خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بازیکنان ما برای داربی دو نوع استرس دارند گفت: این بازی شرایط خاص خود را دارد. اگر می‌خواهید به آمار نگاه کنید باید بازی آخر را ببینید. بازیکنان ما یک استرس مثبت و یک استرس منفی برای این بازی دارند. اگر بتوانیم استرس منفی را تبدیل به مثبت کنیم خوب است و اسم این کار وظیفه‌شناسی است اما اگر بخواهیم فکر کنیم که بازی آخر را باخته‌ایم از نظر روانی دچار مشکل می‌شویم. معمولا تجربه‌ای که من در داربی دارم را روی مسائل روحی ـ روانی صرف می‌کنم. ما در این بازی از نظر فنی مشکلات کمتری داریم و در حال کار کردن روی مسائل روانی هستیم.

امیر قلعه‌نویی در ادامه درباره سوال خبرنگاری که پیرامون تجربه بیشتر بازیکنان استقلال در داربی و تاثیر آن در کار این تیم پرسید گفت: این می‌تواند برای ما فاکتور مهمی باشد اما همه چیز نیست. مثلا بازیکنانی مثل سید جلال حسینی و ماهینی تجارب بازی‌های بزرگ را دارند. مانوئل خوزه مربی پرسپولیس هم مربی بزرگی است و تجارب لازم را دارد و می‌گویند داربی‌باز است.

وی در ادامه گفت: من به شما قول می‌دهم که این بازی یکی از کم‌حاشیه‌ترین داربی‌ها خواهد بود چرا که مربیان هر دو تیم به دنبال بازی زیبا هستند. این بازی می‌تواند به جامعه شور و نشاط بدهد مثلا حضور جواد نکونام و علی کریمی باعث می‌شود هر حرکتی از این دو بازیکن الگویی برای جامعه باشد و اصلا کل این بازی یک پیام است. همین کارهای خاص است که باعث می‌شود بازی‌ها در خاطر فوتبال‌دوستان بماند. مثلا کسی یادش نمی‌آید که بازی استقلال و ملوان در لیگ پنجم چند ـ چند شده اما همه به یاد دارند که متوسل‌زاده یا هادی ساعی چه کارهای قشنگی کردند یا در همین زلزله اخیر پهلوانان و هنرمندان چه کارهایی انجام دادند.

قلعه‌نویی افزود: من پس از بازی با ملوان با آرش برهانی برخورد کردم. البته او خودش با من صحبت کرد و گفت پای بازیکن حریف را ندیده است. اما ما دنبال این کارها نیستیم و می‌خواهیم با اخلاق به همه چیز برسیم.

سرمربی استقلال درباره وضعیت تماشاگران دو تیم قبل از داربی هم گفت: اینکه مردم از صبح به ورزشگاه می‌آیند کار قشنگی نیست. باید تدابیری انجام دهیم که یکی، دو ساعت قبل از بازی هواداران وارد شوند. البته چون در مملکت ما بعضی کارها را نمی‌شود انجام داد می‌توان قبل از بازی با گذاشتن موسیقی سنتی یا قرعه‌کشی شور و نشاط را به هواداران داد. خود من وقتی در بایرلورکوزن بودم قبل از بازی در ورزشگاه کارهایی که مربوط به سنت خودشان بود را انجام می‌دادند. ما هم باید همین کار را انجام دهیم.

وی افزود:‌ من از هواداران دو تیم می‌خواهم که انرژی‌شان را فقط برای تشویق تیم خود بگذارند. تا به حال در تیم‌هایی که بودم مثل سپاهان و تراکتورسازی، این کار را انجام دادم و در استقلال هم به دنبال این هستم که هواداران دو چیز را رعایت کنند. یکی تشویق تیم خود و دیگری احترام به تیم حریف تا دیگر لزومی نداشته باشد که از مسائل انضباطی بترسیم.

قلعه‌نویی در پایان گفت:‌ من زمانی که سرمربی تیم ملی بودم یک بار به هلسینکی رفته بودم و به یکی از دوستان استقلالی در آنجا گفتم که در این 7 ـ 8 ساعتی که ما اینجا هستیم دادگاه شهر را به ما نشان دهید. او به من خندید و گفت اگر پرونده‌ای وجود داشته باشد با قاضی تماس می‌گیرند تا به دادگاه بیاید در غیر این صورت دادگاه تعطیل است. ان‌شاءالله مملکت ما هم به سمتی برود که احتیاجی به حضور در دادگاه و مسائل انضباطی این قبیل کارها نباشد

کد خبر 181987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز