همشهری آنلاین: دبیرخانه سفره‌های ایرانی اسلامی برای سومین سال پیاپی عکس‌های سفره‌های افطاری را با اهداف انسان‌دوستانه به نفع زلزله‌زدگان آدربایجان شرقی به حراج می‌گذارد.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه آثار منتخبین چهار دوره مسابقات عکاسی از سفره‌های افطاری که از 15 مردادماه تا پایان ماه مبارک رمضان در گالری شماره 2 خانه عکاسان برپا شده بود تا چهارشنبه اول شهریور ماه تمدید شده و مجموعه آثار این نمایشگاه، به نفع زلزله زدگان آذربایجان شرقی به حراج گذارده می‌شود.

محمدصالح حجت الاسلامی دبیر این مسابقات گفت: با هدف اینکه همگان بدانند هنرمندانی که با زحمت بسیار آثاری را خلق می‌کنند اما همیشه وفادار و خدمتگزار جامعه بشری بوده و نگاهی متعالی دارند و از سویی دیگر به رغم اینکه موضوع این عکس‌ها سفره‌های آیینی ما است اما هدف آن توجه به فرهنگ غنی و انسان دوستانه ایرانی اسلامی ما است؛ این دبیرخانه برای اولین بار مجموعه آثار اولین نمایشگاه تخصصی سفره‌های ایرانی اسلامی را در سال 1389 به نفع سیل زدگان پاکستان به حراج گذاشت.

دومین حراج عکس‌های سفره‌های افطار نیز، همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن در سال 1390 به نفع قحطی‌زدگان سومالی برگزار شد.

وی افزود: این نمایشگاه شامل 35 اثر از 26 عکاس است که مربوط به مراسمی از ایران و کشورهایی نظیر عربستان، قطر، لبنان و پاکستان است و در حراج امسال متقاضیان می‌توانند تابلوهای انتخابی خود را در دو سایز 50×70 و یا 70×100 سفارش دهند و از هر اثر تنها دو کپی به فروش می‌رسد.

این مدرس دانشگاه در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با همت خیرین این دبیرخانه هم بتواند سهم کوچکی در تامین بخش کوچکی از هزینه‌های امداد رسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده داشته باشد.

نشانی محل برگزاری این نمایشگاه حراج، خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، گالری شماره 2 خانه عکاسان است و علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت 9 الی 19 به این مکان مراجعه کنند.

مسابقات عکاسی از سفره‌های افطاری از سال 1387 توسط سایت لقمه، دبیرخانه دائمی مجموعه مسابقات فرهنگی هنری سفره‌های ایرانی اسلامی، برگزار شده و هم اکنون پنجمین دوره آن با حمایت موسسه توسعه هنرهای تجسمی وابسته به معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجرا است.

 

کد خبر 181684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز