گروه اقتصادی - علی ابراهیمی: کمبود کالا و ارزاق عمومی مانند گوشت مرغ موجب دلال بازی و نارضایتی اصناف از برگزاری نمایشگاه‌های طرح ضیافت شد.

مصرف مرغ

رئیس شورای اصناف کشور با بیان اینکه اصناف در برگزاری نمایشگاه‌های طرح ضیافت موفق عمل نکردند گفت: به‌دلیل کمبود برخی کالاها و ارزاق عمومی مانند مرغ نتوانستیم موفق عمل کنیم. گرچه حدود چهار هزار تن مرغ در نمایشگاه‌های ضیافت تهران توزیع شد اما متأسفانه فقط حدود 70درصد مرغ توزیع شده به‌دست مردم رسید و بقیه را دلال‌ها خریداری کردند؛ به‌نحوی که ناچار شدیم روز جمعه توزیع مرغ را متوقف کنیم.

قاسم نوده‌فراهانی افزود: برخی افراد که به دلال بازی در بازار مرغ مشغول بودند شناسایی شدند. هر ساله با موجودی 30تا 50هزار تن مرغ طرح ضیافت را اجرا می‌کردیم اما امسال ذخیره مناسبی وجود نداشت ؛گرچه اکنون با واردات انجام شده تب و تاب بازار مرغ فروکش کرده است.

برپایی چهار نمایشگاه از 15شهریور ماه

وی از برپایی چهار نمایشگاه فروش پاییزه از 15تا 24 شهریور‌ماه از ساعت 10 صبح تا 10 شب در چهار نقطه شهر تهران خبر داد و گفت: با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، امسال نیز در چهار منطقه فرهنگسرای خاوران، بوستان ولایت، سازمان گوشت تهرانپارس و پارک ارم نمایشگاه‌های پاییزه برای عرضه نوشت افزار و کیف و کفش مدارس برپا می‌شود.

فراهانی با گلایه از حضور برخی عرضه‌کنندگان و واسطه‌ها در این نمایشگاه‌ها افزود: از تولید‌کنندگان واقعی درخواست می‌کنیم تا در این نمایشگاه‌ها حضور یافته تا عرضه کالا از تولید به مصرف محقق شود چرا که برخی عرضه‌کنندگان خرد توان عرضه کالاها با تخفیف‌های پیش‌بینی شده در نمایشگاه را ندارند. وی با بیان اینکه 300 نمایشگاه پاییزه در سراسر کشور بر پا می‌شود در مورد عرضه کالاهای خارجی در این نمایشگاه‌ها گفت: اجازه عرضه کالاهای خارجی که تولید داخل داشته باشد را در این نمایشگاه‌ها نمی‌دهیم؛ با وجود این نمی‌توان مردم را برای خرید کالاهای مورد نظرشان محدود کرد. همچنین هنوز بحثی در مورد عرضه مواد غذایی در این نمایشگاه‌ها
مطرح نیست.

کد خبر 181313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز