چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس قوه قضاییه از قشرهای مختلف جامعه به‌ویژه دانشجویان، اصحاب رسانه، فرهیختگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان و دست‌اندرکاران قوای سه‌گانه خواست مرز میان انتقاد و توهین و اشاعه کذب را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالی قضایی با بیان اینکه باید تفکیک مناسبی میان عناوین مجرمانه و انتقادهای صریح و معقول و محترمانه صورت گیرد، تصریح کرد: انتقاد کردن برای ساختن است و دستگاه قضایی هم هیچ‌گاه خود را بی‌کم‌و کاست نمی‌داند و همواره آماده و پذیرای انتقادات است و از آن استقبال می‌کند و هیچ مسئولی نیز نباید در هیچ جایگاهی خود را مصون از انتقاد بداند.

 وی به قضات سراسر کشور توصیه کرد در برخورد با انتقادهای تند دانشجویی که در چارچوب قانون و به دور از توهین و افترا یا سایر عناوین مجرمانه مطرح می‌شود، توصیه حکیمانه مقام معظم رهبری را رعایت کرده و مدارا کنند.

 رئیس قوه قضاییه با اشاره به نمونه‌هایی از توهین‌ها و نسبت دادن موارد کذب برخی رسانه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی داخلی به مقامات مسئول در قوای مختلف تاکید کرد: توهین‌های صورت گرفته در قالب برخی مطالب رسانه‌ای یا برخی اظهارات نادرست حتی از تریبون‌های رسمی کشور را هیچ عقل سلیم و دلسوزی انتقاد نمی‌داند و هدف این‌گونه مطالب کذب و توهین و افترا، تضعیف جایگاه مجلس، دولت‌ و قوه قضاییه است و دستگاه قضایی در عین حال که از هرگونه انتقادی حتی انتقاد تندی که در چارچوب قانون و متین مطرح شود استقبال خواهد کرد ولی اجازه توهین را نخواهد داد.

 آملی لاریجانی با تاکید بر این‌که مجلس، دولت و قوه قضاییه، نهادها و ارکان جمهوری اسلامی ایران هستند و نباید جایگاه آنها آماج تخریب‌ها قرار گیرد، اظهار کرد:‌ متاسفانه برخی اظهار نظرها و توهین‌ها و تخریب‌ها بوی خیانت می‌دهد و شبیه اقدامات تخریبی منافقان در ابتدای انقلاب راجع به مسئولان است و باید بساط چنین روندی برچیده شود.

 وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی و قضایی نیز باید مراقب باشند تا در اظهاراتشان خدای ناکرده حرمت و آبروی اشخاص را زیر سوال نبرند و دستگاه قضایی را ملزم به ورود نسازند.

 رئیس دستگاه قضایی در ادامه با اشاره به روزها و شب‌های پایانی ماه مبارک رمضان و تبریک فرا رسیدن عید فطر گفت: امیدواریم از برکات و نفحات این ماه مبارک بهره‌مند شده باشیم.

 رییس قوه قضاییه در ادامه با تسلیت مجدد به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی از تمام مسئولان خواست در اسرع وقت نسبت به رفع کاستی‌ها و کاهش مشکلات زلزله‌زدگان اقدام کنند و سرپناه مقاومی برای آنان ایجاد کنند.

 آملی لاریجانی همچنین با اشاره به لزوم برگزاری با شکوه راهپیمایی روز قدس اظهار کرد:‌ مشعل این روز بزرگ را حضرت امام (ره) روشن کرده و نباید اجازه دهیم این مشعل خاموش شود. هرسال باید با شکوه بیشتری راهپیمایی این روز برگزار شود.

 وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر حیله استکبار و استعمار شکستن خط مقاومت است، بزرگداشت روز قدس را حمایتی نمادین از خط مقاومت دانست و تصریح کرد: روز قدس تنها دفاع از ملت فلسطین یا یک سرزمین کوچک و محدود نیست بلکه نماد حمایت از مقاومت در برابر استعمار و استکبار است و اکنون که جبهه استکبار و صهیونیست در صدد شکستن جبهه مقاومت است، باید مردم ایران و سایر مسلمانان با شکوه بیشتری این روز را گرامی بدارند.

 رئیس دستگاه قضایی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران، برگزاری این اجلاس را در شرایط فعلی خط بطلانی بر تبلیغات کذب غربی‌ها مبنی بر منزوی بودن ایران دانست و افزود: ایران در معادلات منطقه و خاورمیانه نقش اول را دارد و این مسئله را تمام دشمنان این نظام هم می‌دانند و امیدواریم اعضای جنبش عدم تعهد به وظایف خود عمل کنند و خصوصا در بحث سوریه و جریان مقاومت نقش خود را ایفا کنند.

 آملی لاریجانی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و استادان دانشگاه‌‌ و تاکید ایشان بر لزوم حضور مسئولان عالی نظام و سایر مسئولان در دانشگاه‌ها و شنیدن سخنان و انتقادات دانشجویان اشاره کرد و از آمادگی خود برای حضور در جمع دانشجویان خبر داد و تصریح کرد: جوانان ما عمدتا کسانی نیستند که عناد داشته باشند و شور و نشاط جوانی و انقلابی آنان قطعا با انتقاد و بیان مسائل و مشکلات همراه است و حضور مسئولان در دانشگاه‌ها موجب آشنایی مسئولان با مطالبات دانشجویی و پاسخگویی می‌شود و این کار بسیار پرثمری است.

 وی در پایان گفت:‌ اینجانب پیش از این نیز همواره در محیط‌های دانشجویی حضور داشته و از ابتدای امسال نیز پیشنهاد دیدار با دانشجویان را به مسئولان ذی‌ربط در دانشگاه‌ها داده‌ام که البته متاسفانه تاکنون اجابت نشده است.

 بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، مسئولان عالی قضایی پس از پایان سخنان رییس قوه قضاییه همچون جلسات گذشته به ادامه بررسی آیین‌نامه نظارت بر رفتار قضات پرداختند و مواد دیگری از آن را تصویب کردند.

کد خبر 181284
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز