همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در خصوص پذیرش جنسیتی دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی، گفت: در رشته‌های علوم پزشکی امکان تفکیک جنسیتی وجود ندارد.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه رشته‌های علوم پزشکی با بیمار و بیمارستان سر و کار دارند و در همه بیمارستان‌ها بیماران از قشرهای مختلف مراجعه می‌کنند، به گونه‌ای که وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد در آن حادثه ممکن است بیماران از جنسیت‌های مختلف وجود داشته باشند و به بیمارستان‌ها ارجاع داده شوند. بنابراین نمی‌توان در آن بیمارستان فقط برای یک جنسیت خدمات ارائه کرد.

وی با بیان اینکه برای تک جنسیتی کردن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی راهی وجود ندارد، گفت: با این حال برای آنکه بتوانیم به خواسته جامعه، جامه عمل بپوشانیم و برای زنان بیمارستان‌های ویژه زنان داشته باشیم، همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال تلاش هستند تا در هر دانشگاه یک بیمارستان جامع زنان ایجاد شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه با توجه به جنرال‌ بودن بیمارستان‌ها، امکان تک جنسیتی کردن وجود ندارد، خاطر نشان کرد: البته در رشته‌های پرستاری که 90 درصد فارغ‌التحصیلان آن، زنان هستند، تلاش شده است که تعداد ورودی‌های آقایان در این رشته با توجه به نیازی که در جامعه وجود دارد بیشتر شود.

دستجردی با اشاره به نوع پذیرش جنسیتی دانشجو در برخی رشته‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: در رشته مامایی 100 درصد ظرفیت پذیرش را زنان تشکیل می‌دهند، بنابراین در رشته‌های علوم پزشکی به جز دو رشته مامایی و پرستاری که تقریبا وضعیت خاصی دارند، نمی‌توانیم در زمینه جنسیت محدودیت ایجاد کنیم، چون باید فارغ‌التحصیلان ما به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی بپردازند.

کد خبر 181064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز