یازدهمین جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر روز ششم مهر ماه با بزرگداشتی برای زنده یاد «حمید سمندریان» برگزار می‌شود.

تئاتر ایران

به گزارش ایسنا، محمدرسول صادقی - رییس هیات مدیره انجمن و دبیر جشن امسال - با اعلام این خبر گفت: با گذشت یک دهه از فعالیت‌های انجمن، در دهه دوم تغییرات کوچکی را در ساختار این جشن ایجاد کرده‌ایم.

صادقی در توضیح این تغییرات اضافه کرد: در سال‌های گذشته هر سال بر اساس رای مخفی اعضا، به دو نمایش برگزیده که توسط کارگردان‌های زیر چهل سال و بالای چهل سال اجرا شده بودند جایزه می‌دادیم ،اما امسال بحث سنی را برداشته‌ایم و بر اساس رای مخفی اعضای انجمن، از میان نمایش‌های اجرا شده در سال 90 به سه نمایش جایزه‌های اول تا سوم را ارائه خواهیم کرد.

او درباره دیگر برنامه‌های این جشن توضیح داد: مانند سال‌های گذشته از یک گروه تئاتری تجلیل خواهیم کرد.

ضمن اینکه در طراحی برنامه امسال یادبود دو عزیز سفرکرده در عرصه تئاتر و نقد را خواهیم داشت که بر همین اساس از استاد حمید سمندریان به عنوان هنرمند بزرگ تئاتر و ایرج زهری به عنوان منتقد تئاتر تجلیل می‌کنیم.

رییس هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر اضافه کرد: علاوه بر اینها، در جشن امسال سه تجلیل داریم که بر اساس آن از یک هنرمند تئاتر تقدیر خواهیم کرد و همچون روال سال‌های گذشته از یک عضو درون انجمن به عنوان خبرنگار فعال سال در کنار یک فعال رسانه‌ای خارج از انجمن تقدیر خواهد شد.

او با اشاره به معرفی برگزیدگان بخش مسابقه مطبوعاتی انجمن ادامه داد: این مسابقه در هفت رشته گزارش، گفت‌وگو، نقد، ترجمه، یادداشت، عکس و مقاله برگزار می‌شود و هیات داوران مرکب از حمیدرضا مدقق، محمدحسین ناصربخت و خسرو رستمی آثار رسیده به این دوره از مسابقه را داوری کرده‌اند.

ضمن اینکه در بخش عکس رضا معطریان مشاور هیات داوران است.

صادقی درباره آمار آثار شرکت‌کننده در این دوره از مسابقه گفت: در این دوره از مسابقه به لحاظ آماری بیشترین حجم آثار را داشته‌ایم و آنچه برای دبیرخانه مسابقه شگفت‌انگیز بود، استقبال شرکت‌کنندگان از بخش مقاله است که باعث شد امسال بیشترین استقبال از بخش مسابقه انجام شود.

البته بخش عکس نسبت به ده سال گذشته کمترین استقبال را داشته است.

یازدهمین جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر روز پنجشنبه - 6 مهرماه - در تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد و جزییات بیشتر درباره این جشن متعاقبا اعلام می‌شود.

 

کد خبر 180788

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز