همشهری‌آنلاین: سرمربی تیم ملی کشتی‌ فرنگی کشورمان همه فرنگی‌کاران ایران در بازی‌های المپیک لندن را قهرمان دانست و از مسئولان خواست، همه آنها را به یک چشم نگاه کنند.

bana

محمد بنا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به حضور پرشور مردم در فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد:‌ از همه کسانی که فرنگی‌کاران را حمایت کردند، متشکرم. این کشتی‌گیران زحمت کشیدند، تلاش کردند و در برابر حریفانشان برای نام ایران از آخرین توانشان استفاده کردند. این کشتی‌گیران همه قهرمان هستند.

سرمربی تیم ملی کشتی‌ فرنگی ایران با اشاره به پلاکاردهای استقبال در فرودگاه بیان کرد: هم‌اکنون در پلاکاردهای استقبال تنها نام سه فرنگی‌کار طلایی را می‌بینم اما باید بگویم، تمام این فرنگی‌کاران قهرمان هستند و مسئولان باید به یک چشم به همه آنها نگاه کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چه فرنگی‌کارانی که مدال طلا گرفتند و چه کشتی‌گیرانی که مدال نگرفتند، همه برای نام ایران مبارزه کردند و نیاز به حمایت دارند تا دوباره پرچم ایران را به اهتزاز در آورند.

محمد بنا گفت: به نظر من، در المپیک لندن تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان شد، نه کشتی‌گیرانش چرا که همه آنها مبارزه کردند. در شرایطی که می توانستیم مدال طلای دیگری نیز داشته باشیم حق ایران را خوردند. قبلا هم گفته بودم که نمی توانستند تحمل کنند که در یک شب دو فینالیست داشته باشیم. همه می دانستند که عبدولی شانس مدال است اما نخواستند ایران قهرمان المپیک شود و این قرعه به نام این جوان افتاد. خوشحالم با اینکه دوست نداشتند قهرمان شویم قاسم رضایی حریف روسش را شکست داد و ایران را قهرمان کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به عبدولی اصرار کردید که با داور مسابقه اش دست بدهد، به ایسنا گفت: باید فرهنگمان را نشان می دادیم. همه دیدند که حق او خورده شد و ما نباید اجازه می دادیم آنها بهانه پیدا کنند. دیدید که مارتینتی رییس فدراسیون جهانی هم داور را محروم کرد اما دیگر همه چیز تمام شده بود. مهم اینجاست که کشتی فرنگی نتیجه سال‌ها تلاشش را دید.

کد خبر 180491
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز