همشهری‌آنلاین: قاسم رضایی فرنگی کار وزن 96 کیلوگرم کاروان کشتی ایران با کسب سومین مدال طلای المپیک، کشتی فرنگی ایران را قهرمان المپیک کرد.

Ghasem Gholamreza Rezaei

فرنگی کار وزن 96 کیلوگرم کاروان کشتی ایران در سومین دیدار خود در بازی‌های المپیک 2012 موفق شده بود با شکست حریف توانمند کوبایی به دیدار فینال راه یابد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از لندن، فرنگی‌کار وزن 96 کیلوگرم ایران در فینال رقابت‌های المپیک مقابل رستم توترف از روسیه قرار گرفت و این پیکار تماشایی و حساس را در دو تایم ( 2-0، 1-0) به سود خود به پایان برد تا نقشه ناجوانمردانه‌ای که برای نرسیدن ایران به سومین مدال طلا روی عبدولی اجرا شده بود، خنثی شود.

رضایی در وقت نخست کار را به کلینچ کشاند و در حالی که وقت در حال به پایان رسیدن بود، حریفش را از تشک بیرون برد و یک امتیاز گرفت. در ادامه با اعتراض مربی روس یک امتیاز دیگر هم به او اضافه شد.

در تایم دوم نیز رضایی کار را به کلینچ کشید و این بار در خاک مقاومت کرد و این تایم را نیز برد.

کشتی‌گیر مازندرانی ایران با این مدال طلا کاروان و تیم ملی کشتی فرنگی ایران را صاحب سومین مدال طلا کرد و مجموع مدال‌های ایران را به عدد 5 رساند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز با کسب 3 مدال طلا، قهرمان المپیک شد. پس از ایران روسیه با 2 طلا، یک نقره و دو برنز نایب قهرمان شد.

فرنگی‌کاران در حالی در سه وزن موفق به کسب عنوان قهرمانی و مدال طلا شدند که روز سه‌شنبه سعید عبدولی ناجوانمردانه از رسیدن به فینال بازمانده بود.

کد خبر 180367
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز