سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: با گذشت‌ماه مبارک رمضان از نیمه هنوز اکثریت کارمندان دولت در انتظار عرضه سبد کالایی رایگان این‌ماه هستند.

عرضه سبد کالای رایگان به کارمندان دولت به مناسبت‌ماه مبارک رمضان وعده‌ای است که از ابتدای این‌ماه مطرح شد اما اکنون با نزدیک شدن به دهه سوم‌ماه مبارک هنوز بسیاری از کارکنان دولت در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت ، جهادکشاورزی، کارمندان لشکری و. . . این سبد کالایی را دریافت نکرده‌اند.

همچنین گرچه در روزهای نخست‌ماه مبارک رمضان، برخی دستگاه‌های اجرایی سبد کالایی رمضان را به‌طور کامل و با قرار گرفتن مرغ در این سبد به کارکنان خود تحویل دادند اما با گذشت چند روز معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت از حذف مرغ از این سبد به‌دلیل تأمین نشدن اعتبار لازم خبر داد و مقرر شده تا سبد مذکور بدون مرغ به بقیه کارمندان دولت ارائه شود.

توزیع سبد کالای کارمندان تهرانی از شنبه هفته آینده

مدیرکل دفتر تأمین و توزیع کالای معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سبد کالای کارمندان نهایی شده و توزیع کالاها در شبکه سراسری آغاز شده است به خبرنگار ما گفت: سبد کالای کارمندان ابلاغ اعتبار و قراردادهای آن نهایی شده است، همچنین اسکاد به‌عنوان دستگاه مباشر اجرای طرح تعیین شده است.

علی پور‌کاوه با بیان اینکه کالاهای مشمول این سبد صرفا کالاهای تولید داخل هستند گفت: بر این اساس باید قراردادهایی با تولید‌کنندگان داخلی منعقد می‌شد که این کار نهایی و توزیع کالا در شبکه آغاز شده است. همچنین هنوز اعتبار لازم برای عرضه مرغ در چارچوب این سبد تأمین نشده اما با توجه به افزایش تولید و عرضه مرغ درصورت تأمین اعتبار مشکلی برای قرار گرفتن مرغ در این سبد نخواهد بود.
پورکاوه با رد تأخیر در عرضه این سبد گفت: ابلاغ این مصوبه از ابتدای‌ماه مبارک رمضان بوده اما مکانیزم تأمین کالا، حمل به استان‌ها و بسته بندی فرایندی زمان‌بر است.اکنون این کارها صورت گرفته و عملیات پشتیبانی به پایان رسیده و از روز گذشته وارد مرحله اجرایی شده است.

وی در مورد اینکه سرانجام کارمندان دولت از چه زمانی سبد کالای‌ماه مبارک رمضان را دریافت خواهند کرد افزود: توزیع کالاهای مشمول این سبد در استان تهران و البرز با توجه به حجم بالای فرآوری داده‌ها و اطلاعات و وجود دستگاه‌های ملی، اجرایی، استانی و وزارتخانه‌ها زمان‌بر است اما اکنون فهرست این سبد در استان تهران نیز نهایی شده و حداکثر تا شنبه هفته آینده این سبد در بین کارمندان دولت توزیع خواهد شد.

کد خبر 180352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز