دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

اداره نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با انتشار اطلاعیه‌ای بر لزوم سپرده‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی تأکید کرد.

به گزارش سنا، براساس امیدنامه مصوب صندوق‌های سرمایه‌گذاری، هر نوع سپرده‌گذاری دارایی‌های صندوق نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین سرمایه‌گذاری منابع آنها در گواهی سپرده منتشره توسط بانک‌ها یا مؤسسات مالی و اعتباری، تنها در بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مـجـاز است.

براساس این اطلاعیه ، فهرست بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری غیربانکی دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پایگاه اطلاع‌رسانی این بانک موجود است. در حال حاضر تعدادی از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در مرحله تطبیق فعالیت‌های خود با قوانین و مقررات ذی‌ربط بوده و هنوز موفق به اخذ مجوز مربوطه از سوی بانک مرکزی نشده‌اند.

نام این بانک‌ها و مؤسسات در پایگاه اطلاع‌رسانی فوق موجود نیست اما پس از انجام انطباق و صدور مجوز فعالیت به فهرست بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری دارای مجوز در پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور افزوده خواهد شد.یادآور می‌شود سپرده‌گذاری دارایی‌های صندوق در آن‌دسته از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز که نام آنها در فهرست بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری دارای مجوز در پایگاه اطلاع‌رسانی فوق موجود نیست، غیرمجـاز و مغایر با مقررات صندوق‌های سرمایه‌گذاری است و با متخلف مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

در پایان این اطلاعیه آمده است: آن‌دسته از صندوق‌های سرمایه‌گذاری که در تاریخ این اطلاعیه نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز سرمایه‌گذاری نموده‌اند، حداکثر تا 10روز فرصت داشته تا نسبت به رعایت مقررات اقدام کنند.

کد خبر 180172
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز