گروه بورس: گزارش رسمی بورس تهران نشان می‌دهد صنایع بانکداری و فلزات اساسی همچنان بزرگ‌ترین صنایع بورس هستند.

بورس

به گزارش همشهری ، بورس تهران تازه‌ترین رتبه بندی صنایع بزرگ بورس را منتشر کرد که براساس آن شرکت‌های مخابرات ایران ، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان همچنان بزرگ‌ترین شرکت‌های بزرگ بورس محسوب می‌شوند. براساس این رتبه بندی در حال حاضر صنعت بانکداری با ارزشی معادل 19.6هزار میلیارد تومان بزرگ‌ترین صنعت بورس محسوب می‌شود که ازاین تعداد بانک پاسارگاد با ارزشی معادل 3.9هزار میلیارد تومان بالاتر از همه بانک‌ها ایستاده است و به تنهایی 3.5درصد از ارزش کل بورس تهران را تشکیل می‌دهد.

بانک‌های ملت و تجارت هرکدام با ارزشی معادل2.6و 2.5هزار میلیارد تومان پس از بانک پاسارگاد قرار گرفته‌اند. پس از صنعت بانکداری گروه فلزات اساسی با ارزشی معادل 18.5هزار میلیارد تومان در رتبه دوم صنایع بورس قرار گرفته است، این گروه شامل 23شرکت است که شرکت‌های بزرگی چون فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس هم در آن قرار دارند.

در حال حاضر ارزش کل سهام شرکت ملی صنایع مس ایران 6.4هزار میلیارد تومان و شرکت فولاد مبارکه اصفهان5.4هزار میلیارد تومان برآورد می‌شوند. این دو شرکت در چند روز گذشته به‌دلیل نزول شاخص‌های بورس بیش از هزاران میلیارد تومان از ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. پس از این دو صنعت گروه محصولات شیمیایی که 30شرکت در آن حضور دارند با ارزشی معادل 12.8هزار میلیارد تومان سومین صنعت بزرگ بورس محسوب می‌شوند.

در این گروه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان که به‌تازگی سهامش در بورس تهران عرضه شده است در رتبه نخست قراردارد. ارزش کل سهام این شرکت در حال حاضر 3.5هزار میلیارد تومان است. پس از این سه صنعت غول مخابراتی ایران به تنهایی در رتبه چهارم قرار گرفته است. ارزش سهام شرکت مخابرات ایران که بزرگ‌ترین شرکت بورس محسوب می‌شود با چهار هزار میلیارد تومان کاهش نسبت به ابتدای سال هم‌اکنون به 10.3هزار میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 180014
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز