همشهری آنلاین: یک منبع مسئول امنیتی مصر اعلام کرد که آمار رسمی حمله مسلحانه به 2 پایگاه ارتش مصر در مرز رفح 18 کشته و 7 زخمی است.

جزئیات حمله مسلحانه به نیروهای امنیتی مصر در مرز فلسطین اشغالی

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سما، به گفته یک منبع مسئول امنیتی مصر آمار تلفات حمله مسلحانه افراد ناشناس به 2 پایگاه ارتش مصر در شهر رفح واقع در شمال سیناء 18 کشته و 7 زخمی بوده است که 4 نفر از زخمی‌شدگان به بیمارستان عمومی العریش و 3 نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند.

افراد مسلح ناشناس شب گذشته با یک خودرو به یک پست امنیتی در منطقه ماسوره واقع در ورودی شهر رفح مصر حمله کرده و یک خودروی زرهی ارتش مصر را تصرف کردند.

منابع امنیتی و شاهدان عینی گفتند که افراد مسلح ناشناس یک خودروی زرهی ارتش مصر را تصرف کرده و به دو پایگاه وابسته به ارتش در نزدیکی دو گذرگاه رفح و کرم ابوسالم حمله کرده و با تیراندازی و شلیک آر. پی.جی و بمب آن را هدف قرار دادند.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در فلسطین اشغالی نیز اقدام به تیراندازی هوایی کرده و بالگردها و نفربرهای نظامی اسرائیل سریعا در مرز حاضر شدند.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که 3 فرد مسلح در داخل فلسطین اشغالی کشته شدند.

بر اساس این گزارش افراد مسلح سوار بر دو خودروی زرهی بودند که یکی از این خودروها در نزدیکی گذرگاه کرم ابوسالم بنا به دلایلی که اعلام نشده است، منفجر شد و خودروی دیگر توسط هواپیمای نیروهای هوایی اسرائیل بمباران شد.

یک منبع نظامی اسرائیل نیز گفت که هیچ آسیبی به نیروهای ارتش اسرائیل نرسیده است.

بنی گانتس رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز با فرماندهان دستگاه‌های امنیتی این رژیم نشست اضطراری برگزار کرد.

جلسه فوق العاده دولت مصر/ وعده پاسخ کوبنده مصر به حمله رفح

به دنبال حمله افراد مسلح ناشناس به یک پست مرزی مصری در صحرای سینا دولت مصر به ریاست هشام قندیل اعلام کرد که نشست فوق العاده خواهد داشت

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، . جلسه فوق العاده روز دوشنبه دولت مصر با هدف بررسی حمله نیمه شب گذشته صورت می‌گیرد که بر اثر آن 18 نیروی پلیس کشته و 7 نفر دیگر مجروح شدند.

این درحالی است که هشام قندیل نخست وزیر مصر در سخنانی گفت که واکنش مصر به این حادثه کوبنده و سخت خواهد بود.

محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر نیز پیشتر در واکنش به این حادثه گفته بود که مصر از این واقعه به سادگی نخواهد گذشت.

اما رژیم صهیونیستی این حمله را با هدف ضربه زدن به روابط تل‌آویو - قاهره قلمداد کرد. این در حالی است که گروه‌‌های فلسطینی حمله به رفح را تنها به نفع رژیم صهیونیستی دانستند که این رژیم سعی در برهم زدن امنیت و فتنه‌انگیزی بین ملت مصر و فلسطینیان ساکن نوار غزه را دارد.

گذرگاه رفح تا اطلاع ثانوی بسته شد

از سوی دیگر منابع امنیتی مصری به دنبال حمله نیمه شب گذشته افراد ناشناس به یک پست مرزی مصری که 18 کشته و 7 مجروح درپی داشت، از بسته شدن گذرگاه رفح تا اطلاع ثانوی خبر دادند.

به دنبال حمله افراد ناشناس به یک پست مرزی مصری در صحرای سینا مصر اعلام کرد که گذرگاه رفح در مرز خود با نوار غزه را تا اطلاع ثانوی مسدود می‌کند.

ابومرزوق: حمله به رفح با اطلاع قبلی رژیم صهیونیستی صورت گرفت

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس حمله مسلحانه به نیروهای امنیتی مصر در منطقه سینا را محکوم و اعلام کرد که این حمله با اطلاع قبلی دشمن صهیونیستی صورت گرفته است.
خبرگزاری فارس: ابومرزوق: حمله به رفح با اطلاع قبلی رژیم صهیونیستی صورت گرفت

به گزارش فارس، "موسی ابومرزوق" طی اظهاراتی در صفحه شخصی خود بر روی پایگاه ارتباط اجتماعی "فیس‌بوک"، حمله به نیروهای امنیتی مصر در رفح واقع در شمال سیناء را اقدامی جنایت آمیز خواند و از دخالت رژیم صهیونیستی در آن پرده برداشت.

وی بر با برشمردن دلایل صهیونیست‌ها در این حمله گفت: حادثه حمله به نیروهای امنیتی مصر به هنگام افطار و کشته شدن شماری از فلسطینیان در بمباران جنگنده های صهیونیستی و قبل از این نیز، انتشار اخباری در اسرائیل مبنی بر سلب امنیت در سینا و هشدار نسبت به حمله قریب الوقوع به مرزهای مصر و ممانعت از سفر گردشگران به سینا، دلایل آشکاری است که بیانگر نفوذ عناصر صهیونیست در میان این گروه ناشناس است که با اطلاع قبلی دشمن صهیونیستی این جنایت را صورت دادند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ابومرزوق همچنین کشته شدن نیروهای امنیتی مصر در روستای "ماسوره" در شمال سینا را به ملت مصر، خانواده های شهدا و محمد مرسی رئیس جمهور تسلیت گفته و از خداوند برای آنان طلب مغفرت و برای بازماندگان آنان نیز صبر و شکیبایی خواستار شد.

الزهار: حمله به نیروهای امنیتی مصر بی‌پاسخ نخواهد ماند

یکی از رهبران برجسته جنبش حماس تاکید کرد که حمله به نیروهای امنیتی مصر در شمال سیناء هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های فلسطین، "محمود الزهار" در اظهاراتی در واکنش به حمله مسلحانه به نیروهای امنیتی مصر در مرز فلسطین اشغالی گفت که این حمله هرگز بدون پاسخ نخواهد ماند.

الزهار گفت که مسئولان فلسطینی درباره این موضوع تحقیق خواهند کرد و از مقامات مصری خواست تا با دولت منتخب فلسطین در غزه همکاری لازم را بعمل آورده و اسامی عناصر و طرف‌هایی که در این حمله دست داشتند، در اختیار دولت فلسطین قرار دارد تا به طور شایسته‌ای آنها را تحت تعقیب و مجازات قرار دهد.

وی افزود: حماس خواهان پر کردن تونل‌های واقع در سیناء در سریع‌ترین زمان ممکن است و از مقامات مصری می‌خواهد که سریعا گذرگاه‌ها را بازگشایی کنند تا کار نظارت بر تردد بین دو طرف برای مسئولان غزه و سیناء راحت‌تر شود.

جنبش حماس همچنین حمله به نیروهای امنیتی مصر را محکوم کرد و به خانواده‌های قربانیان این حمله تسلیت گفت.

کد خبر 180145
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز