چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر جدید مصر اعلام کرد که محمد حسین طنطاوی، پست وزارت دفاع دولت آینده را به دست خواهد گرفت و بر سر انتخاب خیرت شاطر به عنوان معاون نخست وزیر توافق‌های اولیه حاصل شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عربستانی عکاظ، هشام قندیل، نخست وزیر مصر که روز سه شنبه از سوی محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر مامور تشکیل دولت شده است، اعلام کرد: محمد حسین طنطاوی، رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر پست وزارت دفاع را در دولت آتی مصر به عهده خواهد داشت.

وی گفت: بر سر اینکه خیرت شاطر، معاون رهبر اخوان المسلمین مصر معاونت نخست وزیری را به عهده بگیرد نیز توافق‌های اولیه حاصل شده است و در صورت توافق نهایی وی به عنوان معاون نخست وزیر انتخاب می‌شود.

هشام قندیل، درباره مهمترین مسائلی که دولت آینده مصر عهده‌دار آن خواهد بود، گفت: مهمترین چیزی که ما به آن می‌پردازیم بازگشت امنیت و ثبات به کشور است و اینکه مصر را به مرحله بهتری منتقل کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت همه گروه‌ها در دولت آینده این کشور گفت: همه گروه‌های سیاسی کشور باید برای موفقیت مصر با هم متحد شوند.

نخست وزیر جدید مصر عنوان داشت: دولتی که من تشکیل می‌دهم در وهله اول یک دولت تکنوکرات خواهد بود و شایستگی مهمترین معیار برای انتخاب وزرای کابینه است.

وی درباره روابط مصر با عربستان نیز گفت: عربستان و مصر دو کشور برادر هستند و همراه با هم برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه تلاش خواهند کرد.

کد خبر 178837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز