همشهری آنلاین‌: داوران رشته‌های بخش تجسمی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم معرفی شدند.

کارگاه نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، آثار بخش رقابتی هنرهای تجسمی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، پوستر و تصویرگری داوری می‌شود و برگزیدگان در پایان نمایشگاه معرفی می‌شوند.

در رشته خوشنویسی، جواد بختیاری، امیراحمد فلسفی و محمدعلی قربانی داوری آثار را بر عهده دارند و احمد خلیلی فرد، غلامرضا قلی زاده و بهروز خانی آثار نقاشی را داوری می‌کنند.

محمدعلی رجبی، پرویز حاصلی و سلیمان سعیدآبادی داوران رشته نگارگری هستند و آثار پوستر توسط علی وزیریان، امیر عبدالحسینی و پیمانه صفایی داوری می‌شود.

داوری آثار تصویرگری را علی هاشمی شهرکی، سمیه مقربی و مهدیه صفایی‌نیا انجام می‌دهند.

بیش از 200 اثر دربخش رقابتی نمایشگاه تجسمی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است که 76 اثر خوشنویسی، 24 نقاشی، 58 پوستر، 12 اثر تصویرسازی و 48 اثر نگارگری را شامل می‌شود.

همچنین در بخش غیر رقابتی در مجموع 65 اثر از استادان و هنرمندان در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، منبت و معرق از جمله آثاری از محمد سلحشور، عباس اخوین، امیراحمد فلسفی، علی تن، اسفندیار ستارپور، اصغر کفشچیان مقدم، همایون سلیمی، رضوان صادق زاده، مصطفی آقامیری، فریدون جوقان، حسین عصمتی، پرویز حاصلی و ... در بخش تجسمی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نمایش درآمده است.

کارگاه‌های تجسمی در رشته‌های خوشنویسی، تذهیب، معرق، منبت، خوشنویسی لاتین، نقاشی و نقاشیخط، جلدسازی قرآن و کلاژ از برنامه‌های دیگر بخش تجسمی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که 15 کارگاه در 87 نوبت در شبهای ماه مبارک رمضان در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار منتخب هفت دوره اسماءالحسنی، نمایشگاه اسماء حجت (عج) و نمایشگاه عکس‌های ارتحال امام خمینی (ره) از برنامه‌های دیگر بخش تجسمی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.

در مجموع با نمایش آثار بخش رقابتی و غیر رقابتی و آثار اسماءالحسنی، اسماء حجت (عج) و عکس‌های ارتحال امام خمینی (ره) حدود 500 اثر در این بخش به نمایش گذاشته شده است.

بخش تجسمی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و مرکز هماهنگی و ترویج فعالیت‌های قرآنی از  جمعه 30 تیرماه برگزار شده است و تا پایان نمایشگاه قرآن ادامه دارد.

 

کد خبر 180101
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز