همشهری آنلاین: مدیرعامل خانه هنرمندان از راه‌اندازی بازارچه هنرهای سنتی خبر داد و گفت: به محض تامین اعتبار و ظرف دو ماه آتی این بازارچه آغاز به کار خواهد کرد.

traditional arts

به گزارش ایرنا، مجید سرسنگی افزود: قرار نیست هیچ کدام از ساختمان‌های خانه هنرمندان به بازارچه هنرهای سنتی اختصاص یابد، بلکه یکی از راهروهای محوطه باغ هنر با استفاده از چادرهایی مدرن و با طراحی خاص به عنوان مرکزی برای فروش آثار هنری درنظرگرفته می‌شود.

مدیرعامل خانه هنرمندان برپایی این بازارچه را ایده‌ای جدید و برای هنرهای تجسمی و صنایع دستی مفید ارزیابی کرد و افزود: رویداد یادشده با هدف رونق اقتصاد هنر و راه یابی آثار هنری به خانه‌های مردم برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در خانه هنرمندان توضیح داد: بسیاری از فعالان عرصه تجسمی یا صنایع دستی با وجود خلق آثار ماندگار و ارزشمند به دلیل عدم امکان خرید و نبود مکانی برای فروش و یا نمایش آثار خود،از فروش آثارشان بازمی‌مانند.

سرسنگی ادامه داد: بسیاری از خانواده‌های ایرانی نیز عادت به خرید مجسمه، تابلوی نقاشی و یا یک اثر خوشنویسی برای قرار دادن آن در خانه‌های خود ندارند و این امر اوضاع بازار خرید و فروش آثار هنری را بیش از همه کساد می‌کند.

مدیر عامل خانه هنرمندان اظهارامیدواری کرد که راه‌اندازی بازارچه هنرهای سنتی در محوطه باغ هنر و عرضه آثار هنری با قیمت مناسب و در حد توان مردم، به رونق اقتصاد هنر و ایجاد شور و شوق خلق اثر در میان هنرمندان منجر شود.

وی گفت که پس از تکمیل مکان بازارچه هنرهای سنتی، فراخوانی منتشر خواهد شد تا طی آن هنرمندانی که تمایل به عرضه و فروش آثار هنری خود دارند،اعلام آمادگی کنند.

به گفته مدیرعامل خانه هنرمندان، طبیعی است که هنرمندانی که فروش بیشتری داشته باشند، بیش از دیگران امکان استفاده طولانی تر از غرفه‌های این بازارچه را دارند.

وی همچنین به مهمترین فعالیت‌های خانه هنرمندان در زمینه هنرهای تجسمی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه میهمانی خدا با عرضه بیش از 90 اثر نقاشی، نقاشیخط و خوشنویسی از 43 هنرمند برجسته در گالری‌های خانه هنرمندان از مهمترین فعالیت‌های این مرکز است که تا 19 مرداد ماه جاری ادامه دارد.

به گفته سرسنگی، نمایشگاه میهمانی خدا شامل آثار هنرمندانی چون اسرافیل شیرچی، رضا رینه‌ای، صداقت جباری، علی شیرازی در رشته نقاشیخط و حسین زنده رودی، حسین محجوبی، پرویز کلانتری و بهزاد شیشه‌گران در رشته نقاشی است که تعدادی از آنها دربرگیرنده مفاهیم دینی و قرآنی است.

 

کد خبر 179388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز