سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفیر و رایزن فرهنگی سفارت آلمان با سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در مورد برگزاری نمایشگاه گونتر اوکر(هنرمند آلمانی) دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه آثار گونتر اوکر از اواخر شهریور ماه با همکاری سفارت آلمان در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

به همین منظور احسان آقایی سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران با برند اربل سفیر و ریتا توسان رایزن فرهنگی سفارت آلمان دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار احسان آقایی در مورد برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمند آلمانی گونتر اوکر گفت: هنر بهترین ابزار برای تعامل و نزدیکی بین ملتها است و در طی قرون متمادی این نقش تاریخی خود را به درستی ایفا کرده است.

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در ادامه افزود: در شرایط کنونی که جو ناامنی و خشونت دنیا را در بر گرفته است، بر پایی نمایشگاهی از گونتر اوکر که در آثارش نگاه عارفانه به هنر آسیا و همچنین به ترویج صلح و نفی خشونت می‌پردازد و نگاهی شرقی به هنر دارد، می‌تواند بستر مناسبی برای تعاملات بیشتر فراهم سازد و فراتر از سایر وجوه اجتماعی دوستی را به ارمغان آورد.

احسان آقایی در پایان با توجه به برگزاری این نمایشگاه و همکاری سفارت آلمان گفت: سفارت آلمان در زمره سفارت‌های فرهنگی محسوب می‌شود که همواره حامی برنامه‌های فرهنگی و هنری بوده و موزه تاکنون نمایشگاه‌های مختلفی را با همکاری سفارت آلمان برگزار کرده است.

نمایشگاه اوکر قطعا نمایشگاه خوبی خواهد بود، زیرا وی درحال حاضر بزرگترین هنرمند آلمان است و در چیدمان نمایشگاه علیرغم سن بالا، حضوری فعال خواهد داشت.

وی این همکاری را بسیار ارزشمند خواند و با توجه به اهمیت و جایگاه موزه هنرهای معاصر تهران، از برپایی نمایشگاه در این موزه ابراز خرسندی کرد.

برند رابل در ارتباط با برگزاری و نمایش آثاراین هنرمند آلمانی در خارج از آلمان گفت: بخشی از آثار این نمایشگاه قبلا در قاهره به نمایش در آمده است و بخش عمده این آثار برای اولین بار در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد، این نمایشگاه بستری مناسب برای فعالیت‌ها و همکاری‌های فرهنگی و هنری بین جمهوری اسلامی ایران و آلمان را فراهم سازد.

 

 

کد خبر 180245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز