سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جلد دوم کتاب خوشنویسان ایران؛ نمونه‌هایی از آثار و زندگینامه خوشنویسان کشور را به زودی انتشارات خرمشهر منتشر می‌کند.

خوشنویسی

به گزارش ایرنا، عزیز الله گلکارزاده نگارنده کتاب خوشنویسان ایران در این‌باره گفت: 8 سال پیش جلد یک این مجموعه را شامل آثار نام ،سبک و نمونه آثاری از 2 هزار و 500 هنرمند خوشنویس کشور گردآوری کردم که با استقبال خوبی از سوی هنرمندان روبه رو شد.

این استاد دانشگاه ،کتاب" خوشنویسان ایران" را دایره المعارفی جامع ازاطلاعات مفید درباره خطاطی، خوشنویسی و هنرمندان این رشته دانست و یادآور شد: در این کتاب به مسایلی چون چگونگی پیدایش خط نستعلیق،خطوط قدما و زندگینامه و ویژگی‌های هنری آثار آنها اشاره شده و در ادامه به معرفی خوشنویسان معاصر،اساتید و مدرسان ممتاز پرداخته می‌شود.

وی توضیح داد: پس از انتشار کتاب خوشنویسان ایران،بسیاری از افراد معتقد بودند که نام برخی از هنرمندان گمنام و یا فعال شهرستانی ازقلم افتاده است.

این موضوع انگیزه خوبی برای تالیف و نگارش جلد دوم این کتاب شامل چهره‌های بیشتری از هنرمندان رشته اصیل خوشنویسی شد.

استاد و عضو انجمن خوشنویسان ایران یادآورشد: جلد دوم این کتاب دربردارنده نام، اطلاعات و سبک هنری بیش از 5 هزار هنرمند خوشنویس در رشته‌های مختلف نستعلیق،شکسته نستعلیق و نسخ است.

وی زمان انتشار این کتاب را چهار ماه آینده اعلام کرد و ادامه داد: اکنون در حال جمع آوری نمونه آثار،اطلاعات و مشخصات هنرمندان از طریق انجمن خوشنویسان ایران، تهران و شهرستان‌ها هستم.

علاقمندانی که عضو انجمن خوشنویسان نیستند می‌توانند با ثبت نام در این انجمن امکان ورود اسم و آثارخود دراین دایره المعارف فراهم کنند.

این استاد دانشگاه، دلیل تهیه و تالیف این دایره المعارف را احساس نیاز به وجود کتابی جامع برای هنر اصیل و ایرانی خوشنویسی دانست .

به گفته گلکار زاده، مجوز چاپ و انتشار این کتاب را انجمن خوشنویسان صادر کرده و موسسه فرهنگی هنری گل نیز در تهیه این کتاب همکاری می‌کند.

مولف دایره المعارف خوشنویسان ایران همچنین یادآورشد که پوران ملکی هنرمند تذهیب‌کار و مینیاتوریست درتهیه این کتاب با وی همکاری دارد.

 

کد خبر 180239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز