گردشگران رالی اروپا با 22خودروی رالی و 42شرکت‌کننده با گذشت بیش از چهار سال از آخرین ورود خود به ایران به ایران وارد شده‌اند و قرار است پس از یک هفته حضور در نوار سبز کشور از ایران خارج شوند، چهارسال پیش شرکت فرانسوی «گلوب تروتر» مجری تورهای سافاری و رالی در اروپا،‌ یک توربزرگ سافاری را در ایران اجرا کرد‌ه بود.

گردشگران رالی اروپا

 ورود گروه جدید گردشگران رالی به کشور پس از چهار سال صورت می‌گیرد. تور پیشین این گروه که 30خودرو را شامل می‌شد در مسیر کویر ایران انجام شد و تور دوم که تعداد کمتری را شامل شده است تنها در مسیر سبز کشور و با ورود از مرز آستارا در استان‌های اردبیل، گیلان، ‌مازندران، گرگان‌، مشهد و قوچان ادامه می‌یابد. گردشگران رالی اروپا ، با گذر از مرز باجگیران، ایران را به مقصد ترکمنستان ترک می‌کنند.

گردشگران رالی اروپا که اکنون سه روز است به کشور وارد شده‌اند اواخر هفته کشور را ترک می‌کنند. گفته می‌شود این نخستین تور بزرگ گردشگر ورودی به کشور است که در قالب رالی در کشور و پس از چهار سال برگزار می‌شود. ابراهیم پورفرج، رئیس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران که اجرای تور رالی و سافاری را برای این گروه و در سال 1387در ایران هماهنگ کرده است به ایسنا گفت: این شرکت فرانسوی چند سالی بود که اجرای این تورها را در ایران به‌دلیل اخباری که به‌دنبال ناامن نشان‌دادن ایران بودند، قطع کرده بود.

برای مذاکره با آنها به ایتالیا و فرانسه رفتیم و نمایندگان آنها را به ایران دعوت کردیم تا با شرایط از نزدیک آشنا شوند. سرانجام آنها متقاعد شده و تصمیم گرفتند امسال چهار گروه دیگر را به ایران وارد کنند. وی افزود: این رالی حالت مسابقه ندارد و با 24دستگاه خودرو و 46سرنشین آغاز شد که دو دستگاه خودرو از این مجموعه به‌دلیل نقص فنی و تصادف به ایران وارد نشدند و در حال حاضر این رالی در ایران با 22دستگاه خودرو ادامه دارد.

وی با اشاره به حضور گردشگرانی از کشورهای فرانسه، بلژیک و هلند در رالی گردشگران اروپایی که مسیر خود را از فرانسه آغاز کرده‌اند و از ایتالیا، ترکیه‌، ارمنستان و جمهوری آذربایجان گذشته‌اند، گفت: این گروه با خروج از ایران به ترکمنستان، ازبکستان و گرجستان رفته و مسیر خود را به مقصد فرانسه ادامه می‌دهند.

پورفرج گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی که در مسیرهای زمینی انجام می‌شود و شرکت‌کنندگان آنها در مواجهه نزدیک‌تری با شرایط ایران قرار می‌گیرند، یقینا در تصویرسازی از ایران در خارج از کشور اثر مثبت دارد.

کد خبر 180068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز