رایزن بازرگانی ایران در چین گفت: حال که با پیگیری‌های مستمر سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین، زیرساخت و بسترهای لازم برای فعالیت گردشگری در بازار چین فراهم شده انتظار ما از نهادهای متولی گردشگری داخل کشور این است که در این بازار فعال‌تر عمل کنند.

مسعود کمالی اردکانی با توجه به هدف‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای جذب گردشگران چینی، درباره اقدامات انجام شده به ایسنا گفت: با تلاش‌های سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین تفاهمنامه گردشگری ایران و چین سال گذشته به امضا رسید. به این ترتیب، نام ایران به‌شکل رسمی در فهرست مقاصد گردشگری چین قرار گرفت، به این معنی که اعزام گردشگران چینی از سوی شرکت‌های تورگردان خارجی چینی مجاز شد.

وی افزود: از نهادهای خصوصی و دولتی گردشگری در ایران انتظار می‌رود با همکاری یکدیگر، قوی‌تر عمل کنند. رایزن بازرگانی ایران در چین گفت: با توجه به رشد اقتصادی مستمر در چین و ایجاد قشر مرفه چینی، پیش‌بینی می‌شود در چند سال آینده این کشور به نخستین بازار گردشگری جهان تبدیل شود. وی افزود: لازم است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌عنوان نهاد حاکمیتی، زمینه‌ حضور بخش خصوصی گردشگری ایران را در بازار چین فراهم کند.

رایزن بازرگانی ایران در چین درباره وضعیت تبلیغات گردشگری ایران در بازار چین نیز گفت: تبلیغات، یکی از حوزه‌هایی است که بخش مهمی از آن به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مربوط می‌شود. ما انتظار داریم این سازمان زمینه‌ معرفی ایران و جاذبه‌های عمومی، تاریخی و طبیعی کشور را در رسانه‌های دیداری و شنیداری چین فراهم کند تا با ورود بخش خصوصی به بازار و شرکت در نمایشگاه‌ها، تبلیغات بنگاهی و معرفی جاذبه‌های خاص مناطق مختلف کشور معنی‌دار شود.

کد خبر 177414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز