به‌دنبال انتقاد فعالان گردشگری از ناهماهنگی‌های دستگاه‌ها در حوزه گردشگران ورودی، پلیس راه کشور به خبرگزاری مهر اعلام کرد که آمادگی دارد برای تردد اتوبوس‌های جهانگردان خارجی، تسهیلاتی فراهم کند.

اتوبوس - گردشگری

 فرمانده پلیس راه کشور گفت: درصورت هماهنگی و ابلاغ، اتوبوس‌های گردشگری برای تسهیل تردد در جاده‌ها با علائم خاص مشخص می‌شوند.

سرهنگ محمدرضا مهماندار اظهار داشت: پلیس آمادگی دارد برای رونق صنعت توریست و اشتغال‌زایی در این حوزه کمک‌هایی را انجام دهد. ایمنی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های صنعت گردشگری و جذب توریست است، چرا که با وجود ایمنی در این صنعت میزان جذب گردشگر و معرفی کشور در دنیا افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: پلیس در مورد تردد گردشگران، با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همکاری دارد تا تردد اتوبوس‌های گردشگری در جاده‌ها تسهیل شده و سفرها با ایمنی کامل انجام شود. فرمانده پلیس راه درباره جزئیات این طرح گفت: اتوبوس‌های ویژه‌ای با علائم خاص برای گردشگران درنظرگرفته می‌شود که درصورت اجرای طرح، در آینده کنترل این اتوبوس‌ها نیز الکترونیک شده و از سیستم کنترل دستی خارج می‌شوند.

روز گذشته فعالان ورود گردشگر خارجی در نشستی با مسئولان وزارت خارجه، پلیس راه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مشکلات ورود گردشگر به کشور را مطرح کردند.

کد خبر 177758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز