مشاور و مدیرکل امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با تایید ربوده شدن ۴۸ زائر توسط تروریست‌های ارتش آزادی‌بخش سوریه گفت: ‌‌ این اتوبوس به وسیله اسکورتی از نیروهای مسلح در حال انتقال به منطقه‌ای خارج از دمشق است.

حسین شیخ الاسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره خبر ربوده شدن اتوبوس حامل زائران ایرانی در سوریه گفت: سفیر ایران در سوریه ربوده شدن ۴۸ زائر ایرانی که قصد زیارت بارگاه حضرت زینب (س) را داشتند، تایید کرده است.

وی با بیان اینکه مخفیگاه ربایندگان شناسایی شده است، افزود:‌ این اتوبوس به وسیله اسکورتی از نیروهای مسلح در حال انتقال به منطقه‌ای خارج از دمشق است.

سفیر سابق ایران در سوریه گفت: در تماسی که با اعضای داخل اتوبوس گرفته شده است، یکی از گرونگیرها با گرفتن تلفن همراه زائر ایرانی اعلام می‌کند که از طرف ارتش آزادی‌بخش سوریه صحبت می‌کند اما هنوز در این باره اعلام رسمی نشده است.

وی تصریح کرد: این اولین باری نیست که تروریست‌ها از عوامل انسانی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند و پیش از این نیز مهندسان ایرانی نیروگاه برق سوریه و سه راننده کامیون را که تجهیزات نیروگاهی منتقل می‌کردند و ۲۲ زائر دیگر را نیز ربوده بودند.

مشاور و مدیرکل امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا با انحای مختلف بگویند که این افراد زائر نبوده و نیروهای نظامی ایران هستند.

کد خبر 179983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز