یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: روانپزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند انسان هرچه کمتر دروغ بگوید به همان اندازه از سلامتی بیشتری برخوردار خواهد بود.

متخصصان روانپزشکی در نشست سالانه انجمن روانشناسی آمریکا که در اورلاندو برگزار شد تاکید کردند به همان اندازه که خوردن میوه‌ها و سبزی‌ها و ورزش و تحرک منظم به بهبود سلامتی انسان کمک می‌کند، کنترل زبان و پرهیز از دروغگویی نیز در حفظ سلامت بدن موثر است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت اینترنتی هلت دی نیوز، این روانپزشکان امیدوار هستند که اثبات این توصیه برای کنترل زبان و خودداری از دروغگویی بر اساس مطالعات و یافته‌های پزشکی به انسان‌ها کمک می‌کند که در آینده اهمیت بیشتری به راست‌گویی بدهند و آن را در زندگی خود به کار گیرند.

روانپزشکان تاکید دارند: بهره مندی از سلامت جسمی و روانی در بین افرادی که از دروغ گفتن در زندگی روزمره خود تا حد زیادی پرهیز می‌کنند، به مراتب بیشتر است.

نتایج آزمایشات روی 110 داوطلب نشان داد افرادی که از گفتن دروغ های واقعی یا حتی دروغ‌های مصلحت آمیز خودداری کردند در مقایسه با گروهی که به راحتی دروغ می‌گفتند در پایان کمتر از انواع سردرد،‌ گلودرد،‌ اضطراب و سایر ناراحتی‌های جسمی و روانی شکایت داشتند.

 

کد خبر 179977
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز