یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی در نخستین نشست رسانه‌ای خود بر شفاف‌سازی‌ این اداره تأکید کرد و وعده داد، اسامی نمایش‌های مورد حمایت این شورا را اعلام کند.

هنر - تئاتر

این روزها خبرهایی از سوی روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی مبنی بر اسامی کارهای حمایت‌شده از سوی شورای حمایت اعلام می‌شود.

این شورا از ابتدا مورد انتقاد اهالی تئاتر بود و هنرمندان این شورا را مانعی برای کار خود دانستند. قادر آشنا در مقام مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وعده داد، اساسنامه این شورا تغییر خواهد کرد. دیروز شیوه‌نامه جدید شورای حمایت منتشر شد. اگر در شورای سابق حضور نمایندگان معاونت هنری به چشم می‌خورد، اما در شورای جدید حضور نمایندگان مدیرکل هنرهای نمایشی چشمگیر است.در نخستین نشست اعضای جدید شورای حمایت که در هفت مردادماه تشکیل شد، چهار اثر نمایشی، مورد حمایت قرار گرفتند.

«تا اشکستان» به کارگردانی حمیدرضا افسری، «هرگز کسی اینگونه فجیع» به کارگردانی سعید بصیری، «صدهزار افیلیای عاشق» به کارگردانی احسان فاضلی، «توبه نمی‌کنم» به کارگردانی سیدجواد هاشمی مورد حمایت قرار گرفتند؛نمایش‌‌هایی که بیشتر به فصل ششم وماده هفتم شیوه‌نامه تشکیل شورای حمایت از آثار نمایشی نزدیک است. در این ماده آمده است: «شکل و محتوای اثر نمایشی به یکی از محورها و ارزش‌های بر‌شمرده تکلیفی در اهداف و سیاست‌های معاونت امور هنری به شرح پیوست صراحت داشته باشد.»اما دومین جلسه شورای حمایت از تولید آثار نمایشی در 9مردادماه تشکیل شد.

شورای حمایت اعلام کرد از دو اثر نمایشی به نام‌های «سیب خورها، آلوخورها، تمشک خوره» به کارگردانی احسان مجیدی و نمایش «پشمک در رؤیای گارفیلد» به کارگردانی مهدی مقیمی اسفندآبادی حمایت خواهد کرد. اگر تا اینجا نامی از کارگردان قدیمی و حرفه‌ای تئاتر به میان نیامده‌است در آخرین جلسه شورای حمایت به اسامی‌ای همچون حمیدرضا نعیمی و کیومرث مرادی برمی‌خوریم که اعلام شده کارهایشان مورد حمایت این شورا قرار می‌گیرد. سومین جلسه شورای حمایت نیز روز 11مرداد‌ماه تشکیل شد.

کد خبر 179918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز