جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت جدید مصر به ریاست هشام قندیل در برابر محمد مرسی سوگند یاد کرد.

دولت جدید مصر سوگند یاد کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، دولت جدید مصر با 35 وزیر و وزیر مشاور به ریاست هشام قندیل روز پنج‌شنبه در برابر محمد مرسی،‌ رئیس‌جمهوری این کشور سوگند یاد کرد و نخستین نشست خود را با رئیس‌جمهوری مصر در مقر ریاست جمهوری این کشور برگزار کرد.

تلویزیون مصر اعلام کرد که کمال الجنزوری، نخست‌وزیر پیشین مصر نیز به عنوان مشاور در تیم ریاست جمهوری حضور دارد.

محمد حسین طنطاوی به عنوان وزیر دفاع در دولت جدید در پست خود باقی ماند و شش وزیر دیگر در دولت الجنزوری از جمله "محمد کامل عمرو"، وزیر خارجه و "ممتاز السعید"، وزیر دارایی همچنان در پست‌های خود ابقاء شدند.

egypt

در دولت جدید مصر تنها دو زن به نام‌‌های "نادیة زخاری"، وزیر مشاور در امور آموزشی و "نجوی خلیل" وزیر بیمه و امور اجتماعی حضور دارند.

چهار وزارتخانه جدید از جمله آب و فاضلاب و سرمایه‌گذاری نیز در دولت مصر فعالیت خواهند داشت. "صلاح عبدالمقصود"، یکی از اعضای اخوان المسلمین نیز به عنوان وزیر اطلاع رسانی منصوب شد.

محمد مرسی در نشست خود با دولت جدید بر ضرورت حل‌وفصل مشکلات کشور از جمله بیکاری، سرمایه‌گذاری و همچنین توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد.

مرسی همچنین عنوان داشت که باید روابط مصر با کشورهای آفریقایی تحکیم شود چرا که این کشورها عمق استراتژیک مصر به شمار می‌آیند.

در این نشست بر ضرورت اجرای چند بند در خصوص تحقق امنیت، بهبود معیشت مردم، تامین سوخت و احیای شرایط اقتصادی تاکید شد.

کد خبر 179699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز