چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

خانه‌ی ریاضی شهرداری تهران هم این روزها کارگاه‌های مختلف و یک جشنواره‌ی تابستانی برای مخاطبان تدارک دیده است.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی 661

به گزارش دوچرخه و به نقل از روابط عمومی خانه‌ی ریاضی، کارگاه‌ آشنایی با رمز نگاری برای دانش‌آموزان سوم راهنمایی یکی از آن برنامه‌های این‌خانه است. در این کارگاه، دانش ‌آموزان با روش‌های اولیه و کلاسیک رمزنگاری و بعضی از روش­‌هایی که در زندگی روزانه­‌ی ما نقش مهمی دارند؛ آشنا می‌شوند. کارگاه نظریه‌ی بازی‌‌ها هم برای دانش آموزان راهنمایی برگزار می‌شود. در این کارگاه دانش آموز یاد می­‌گیرد که چگونه بازی­‌های ساده را تحلیل کند و به کمک این تحلیل بتواند به گونه‌­ای بازی کند که همواره پیروز باشد.

کارگاه هندسه‌­ی احجام هم برای دانش‌­آموزان دوم راهنمایی تا اول دبیرستان برپا می‌شود که با رویکردی متفاوت از کتاب­‌های درسی به هندسه می‌پردازد؛ رویکردی که ریشه در ریاضیات اصیل ایرانی دارد.

کارگاه بازی و معما ویژه‌ی دانش­‌آموزان سوم، چهارم و پنجم دبستان است.‌ بازی و معما یکی از بهترین ابزارهای تقویت قدرت تفکر و تحلیل ذهن کودکان است و شرکت‌کنندگان در این کارگاه، با چند دسته معما و بازی آشنا می‌­شوند و سعی می‌­کنند روش‌­های بهتر بازی کردن را به‌صورت تجربی و با توصیه­‌های مربی، بیاموزند. حل معما و انجام بازی‌های فکری، از جمله فعالیت­‌های این کارگاه است.

مسابقه‌ راهبُرد

در خانه‌ی ریاضی مسابقه‌ی راهبرد هم برگزار می‌شود. مسابقه‌ی راهبرد مجموعه‌­ای از مسابقات مهیج و بازی‌های فکری است که با همکاری کلبه‌ی آفرینش فکر برگزار می‌­شود. همه‌ی بازی­‌های این مسابقه دو نفره است و در هر دوره‌ از مسابقات، یک بازی فکری به رقابت گذاشته می‌شود. بازی‌­های فکری ابزار مناسبی برای رشد قدرت تفکر ما هستند. بنابراین با شرکت در این مسابقات، علاوه بر این که ساعاتی خوش و مفرح را در کنار دوستانتان می­‌گذرانید، به رشد قدرت تفکر خود نیز کمک می‌­کنید.

جشنواره‌های فصل

خانه‌ی ریاضی تهران برای ایجاد فضاهای با نشاط علمی، در برنامه‌­ریزی خود در هر فصل از سال یک جشنواره­ یا مناسبت را برای ترویج  فعالیت‌­های خود در نظر دارد. همایش بزرگداشت حکیم عمر خیام (جشنواره‌ی بهار)، جشنواره‌ی تابستانی در شهریور ماه، جشنواره پاییز در آبان ماه به مناسبت دهه‌ی ریاضیات و جشنواره­‌ی زمستان در نیمه­‌ی فصل سرما برنامه‌های امسال این‌خانه به شمار می‌آیند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری در این زمینه داشته باشید، می‌توانید با شماره‌ی 88604004 تماس بگیرید.

کد خبر 179592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز