همشهری‌آنلاین: نماینده مردم اردکان در تذکری به وزرای امور اقتصادی و دارایی و فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اجرای قانون معافیت کتابفروشان و ناشران از پرداخت مالیات و حمایت از این قشر تاثیرگذار در جامعه تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه یزد، محمدرضا تابش در این تذکر اظهار داشت: طبق بند (ل) ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال 1380 درخصوص معافیت‌های فرهنگی از پرداخت مالیات و نظر موافق مجلس و دولت در ادوار مختلف مبنی بر اینکه کتابفروشان و ناشران که نقش عمده ای در اعتلا و گسترش فرهنگ کشور دارند نیز مشمول این معافیت می گردند،علیرغم این موضوع متاسفانه برخی مسئولان امر و ماموران مالیاتی با برداشت سلیقه ای اقدام به اخذ مالیات از این قشر تاثیرگذار در جامعه می کنند که موجبات نارضایتی اصحاب فرهنگ و تقلیل و رکود فعالیت های فرهنگی را فراهم ساخته است.

وی از وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست کرده که دستور اجرای صحیح و سریع قانون موصوف را صادر و مسئولان مربوطه را از برداشت سلیقه ای بر حذر دارند.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: انتظارمان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن است که تنها به نگارش نامه اکتفا نکنند و برای دفاع از حقوق فعالان عرصه فرهنگ اقدامات موثرتری معمول دارند.

 

کد خبر 179357
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز