شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: استاد محمدرضا مشکیان پیشکسوت فرهنگ و ادب استان یزد که عمر بابرکت خود را صرف اعتلای فرهنگ و ادب دارالعباده کرد، دعوت حق را لبیک گفت.

meshkian

استاد مشکیان بیش از نیم قرن باحضور در آموزش و پرورش یزد به ارائه خدمات فرهنگی پرداخت. وی یکی از افراد تاثیر گذار در بخش فرهنگ و ادب استان فرهنگ پرور یزد به شمار می‌آمد. از جمله فعالیت‌های ارزنده وی می‌توان به تاسیس و اداره دبیرستان آینده در سال‌های دور اشاره کرد.

او همچنین در سمت هایی همچون معاونت سابق اداره آموزش و پروش یزد، تأسیس و مدیریت بنیاد خیریه یزد (بنیاد یزد)، تأسیس و مدیریت بنیاد یزدشناسی، عضویت انجمن مفاخر استان یزد، رئیس انجمن ادبی کتابخانه مرحوم وزیری یزد و مدیر سابق کانون بازنشستگان کشوری استان یزد به فعالیت پرداخته است.

گفتنی است محمد رضا مشکیان در سال 1301 چشم به جهان گشود و بیش از 50 سال به ارائه خدمات فرهنگی پرداخت. چندی پیش نیز طی مراسمی که به همت اداره ناحیه یک آموزش و پرورش یزد برگزار شد، از خدمات وی قدردانی بعمل آمد.

more  تجلیل از پیشکسوت فرهنگ استان یزد

مراسم یادبود آن مرحوم در یزد و تهران بدین شرح اعلام شده است:
- مراسم تشییع: صبح روز یکشنبه 91.5.8 ساعت 8 صبح از محل حسینیه کربلایی‌ها (دارالحسین) خیابان سلمان فارسی به سمت قطعه مفاخر آرامگاه خلدبرین یزد.
- مراسم ختم: یکشنبه مورخ 91.5.8 بعد از نماز مغرب و عشاء در محل حسینیه حظیره و دوشنبه مورخ 91.5.9 بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد الرضا صفاییه از طرف کانون بازنشستگان کشوری یزد.
- مراسم سوم: سه شنبه مورخ 91.5.10  ساعت 18.30 در محل قطعه مفاخر آرامگاه خلدبرین یزد.
- مراسم هفتم: پنج شنبه 91.5.12 ساعت 18.30 در محل قطعه مفاخر خلدبرین یزد و مراسم شب هفت، بعد از نماز مغرب و عشاء در محل مسجد نظرکرده خیابان سلمان فارسی یزد.
- مراسم یادبود تهران:

جمعه 91.5.13 ساعت 18 تا 19.30 در مسجد حضرت حجت ابن الحسن (عج)، خیابان سهروردی شمالی نرسیده به میدان شهید قندی.

کد خبر 179037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز