چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

گروه بین‌الملل: حزب حاکم کادیما در اسرائیل پس از افشای بخشی از گزارش کمیته وینوگراد درباره مدیریت جنگ 33روزه رژیم صهیونیستی و لبنان، تشکیل جلسه داد.

موضوع این جلسه نجات حزب کادیما و جدا کردن حساب ایهود اولمرت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حزب کادیما بود. البته متهم ردیف دوم گزارش کمیته وینوگراد عمیر پرتز وزیر دفاع است که حزب کارگر هم احتمالا برای آماده‌شدن جهت انتخابات ناچار است پرتز را از خود براند.

انتشار فقط بخشی از گزارش کمیته وینوگراد درباره مدیریت جنگ و نحوه تصمیم‌گیری جنگی به‌خصوص در 6 روز اول جنگ قرار است حدود یک ماه دیگر منتشر شود اما روشن است که انتشار این گزارش برای دان حالوتس رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل و عمیر پرتز وزیر دفاع و اولمرت خوشایند نخواهد بود.

حالوتس چندی پیش برکنار شد اما پرتز و اولمرت چون چهره‌های سیاسی هستند و در رأس احزاب کارگر و کادیما در اسرائیل قرار دارند لاجرم باید به روش سیاسی از میدان بدر شوند. به گزارش هاآرتص منابع اسرائیلی معتقدند ثمره‌ گزارش کمیته وینوگراد چیزی جز درخواست استعفای اولمرت و برگزاری انتخابات زودرس نخواهد بود.

بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود و نخست‌وزیر افراطی سابق رژیم صهیونیستی اخیرا گفته است ضعف عملکرد دولت اولمرت در مناطق شمالی اسرائیل منجر به جذب 25000 نفر به حزب وی شده است.

ازاین‌رو نه‌تنها حزب لیکود را برای حضور در دولت آماده می‌کند بلکه ائتلاف احزاب کارگر و کادیما نیز رایزنی برای جانشینی اولمرت را شروع کرده‌اند.

شیمون پرز از حزب کارگر و معاون فعلی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تیزیپی لیونی وزیر امور خارجه از جمله اشخاصی هستند که برای تصدی مقام نخست‌وزیر از آنها یاد می‌شود.

البته شکست‌های سیاسی و نظامی دولت اولمرت چنان آثار عمیقی از خود به‌جای گذاشته است که نخست‌وزیر آینده رژیم صهیونیستی هرکه باشد لاجرم ریاست دولت موقت رابرعهده خواهد داشت.

کد خبر 17881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز