سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کابینه رژیم صهیونیستی که تنها یک روز پس از انتشار گزارش کمیسیون وینوگراد درباره جنگ لبنان از مقام خود استعفا داد، اعلام کرد که اولمرت باید استعفا دهد.

به گزارش رویترز، ایتان کابل وزیر کابینه رژیم صهیونیستی پس از استعفا اعلام کرد: نمی‌توانم در کابینه‌ای حضور داشته باشم که ایهود اولمرت بر آن ریاست می‌کند.

کابل با استناد به گزارش کمیسیون وینوگراد که در آن به فهرستی از  اشتباهات نخست وزیر رژیم صهیونیستی و امیر پرتز وزیر دفاع این رژیم در جنگ لبنان اشاره شده بود گفت: اولمرت باید استعفا دهد.

کمیسیون تحقیق جنگ لبنان اولمرت را مسئول اصلی حملات هوایی و دریایی بی طرح و برنامه علیه حزب الله لبنان قلمداد کرده است.

قاضی الیاهو وینوگراد مسئول این کمیته با مسئول خواندن اولمرت در اتخاذ تصمیم‌های اشتباه افزود: جنگ علیه لبنان بدون آمادگی و وجود طرحی روشن و این که نقاط ضعف ارتش اسراییل چیست، در پاسخ شدید به ربودن دو نظامی اسراییلی آغاز شد.

با این حال کمیسیون ونوگراد که از سوی کابینه رژیم صهیونیستی مسوولیت تحقیق بر جنگ لبنان را به عهده گرفته بود، در گزارش خود خواستار استعفای اولمرت نشده است.

رویترز در ادامه گزارش خود با اشاره به یک نظر سنجی توسط رادیو رژیم صهیونیستی که پس از انتشار گزارش وینوگراد انتشار یافته نوشت: 69 درصد اسراییلی‌ها خواهان استعفای اولمرت هستند.

اولمرت اما در مقابل تنها مسئولیت اشتباهات خود را پذیرفت و ادعا کرد که از اشتباهاتش در جریان جنگ لبنان درس خواهد گرفت. نخست وزیر رژیم صهیونیستی به زغم افزایش درخواست‌ها ادعا کرده که استعفا نخواهد داد، زیرا برای ریاست کابینه این رژیم مناسب‌ترین گزینه است.

در جریان جنگ لبنان که با تهاجم هوایی ، زمینی، دریایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان آغار شدند، نیرو‌های حزب الله درجریان 34 روز مقاومت موفق شدند 4 هزار فروند موشک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کنند.

براثر بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز 1200 لبنانی که 900 نفر آن‌ها غیر نظامی بودند، کشته شدند. 158 نفر از صهیونیست‌ها نیز بر اثر حملات موشکی حزب الله کشته شدند.

این جنگ که پس از به ارسارت درآمدن 2 سرباز صهیونیست، آغاز شد پس از 34 روز نتیجه‌ای در بر نداشت و رژیم صهیونیستی به هیچکدام از اهدافش دست نیافت.

مقامات صهیونیست پیش از آغاز جنگ ادعا کرده بودند که حزب الله را خلع سلاح و دو اسیر صهیونیست را آزاد خواهند کرد.این در حالی بود که پس از 34 روز جنگ نتوانستند به هیچکدام از ادعا‌های فوق جامه عمل بپوشانند.

کد خبر 20937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز