چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۲
۰ نفر

گیتی عابدی: اعضای کاروان المپیک ایران غیراز آنچه در میدان رقابت و حواشی آن می‌گذرد، از شکل جدید حمل‌ونقل لندن هم خاطره‌ای برای تعریف‌کردن خواهند داشت.

تله کابین - لندن

تله‌کابین رودخانه تیمز خودش را به بازی‌های المپیک تابستانی رساند. این نخستین تله‌کابین شهری در بریتانیاست و تا قبل از آن، بارسلونا، کلن، هنگ‌کنگ، لیسبون، نیویورک و سنگاپور به این سیستم مجهز بودند.

با آغاز بازی‌های المپیک، تماشاگران می‌توانند فاصله بین دو تا از مکان‌هایی که مسابقات در آن برگزار می‌شود را از طریق این وسیله نقلیه طی کنند. میزان کرایه برای افرادی که کارت الکترونیک حمل‌ونقل لندن را دارند، 3/2 پوند است و درصورت دیگر، 4/3 پوند است. برای کرایه کودکان نیز مقدار 1/6 پوند درنظر گرفته شده است.

این وسیله حمل‌ونقل که در هر ساعت می‌تواند تا دو هزار و 500مسافر را جابه‌جا کند، هر روز بین ساعت هفت صبح تا 9شب فعال است. در این بین، افراد می‌توانند سفری بدون توقف با تله‌کابین داشته باشند و باتوجه به چشم‌انداز 360درجه‌ای که کابین‌ها دارند، می‌توانند مناظر آن اطراف، مانند پارک المپیک را تماشا کنند. هزینه این سفر برای هر مسافر با کارت الکترونیک 6/4پوند تمام می‌شود.

سازمان حمل‌ونقل لندن هم گفته است که سفرهای یکطرفه در ساعات شلوغی بین چهار تا پنج دقیقه طول می‌کشد و در ساعات غیرپیک، همان مسیر در عرض 10دقیقه‌ طی می‌شود. از زمانی که سازمان حمل‌ونقل لندن اعلام کرد که چنین پروژه‌ای برای اجرا دارد تا هنگام آغاز به‌کار آن حدود دو سال طول کشید و شهردار لندن، گفت: «این یک گزینه مناسب برای افرادی است که می‌خواهند از این مسیر [بین شمال و جنوب رودخانه تیمز ] به سر کار بروند.»

کد خبر 178724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز