همشهری آنلاین: اسرافیل شیرچی هنرمند خوشنویسی این روزها سرگرم کار روی یک تابلو بزرگ ۵ متری با مضامین آیات قرآنی است و در اکسپو هنرهای قرآنی نیز با چند تابلو از آیات قرآنی حضور دارد.

خوشنویسی

به گزارش فارس، اسرافیل شیرچی هنرمند خوشنویس درباره فعالیت‌های تازه خود در ماه مبارک رمضان گفت: تعدادی تابلو را برای شرکت در اکسپو هنرهای قرآنی که قرار است نیمه دوم مردادماه در فرهنگسرای نیاوران و برج میلاد برپا شود، آماده کرده‌ام که شامل دو تابلو مرغ بسمل در کنار هم است؛ همراه با تابلو دیگری با مضمون «بسم‌الله» که با قلم درشت خوشنویسی کرده‌ام و در پس زمینه آن نیز شمسه‌ها و هشت‌ضلعی‌های ایرانی دیده می‌شود که درون این شمسه‌ها نیز آیات کوثر، حمد و ... را با رنگ‌های گرم آجری و قهوه‌ای ملهم از معماری قدیم ایرانی کار کرده‌ام.

این رنگ‌های گرم به سمت نور حرکت می‌کنند که برخاسته از نورانیت بسم‌الله و آیات قرآنی است.

شیرچی این روزها روی یک تابلو بزرگ 5 متری متمرکز است که قرار است آن را به همراه آثار تازه دیگری در یک نمایشگاه خارجی به نمایش بگذارد.

او درباره این تابلو توضیح داد: مضمون این تابلو نیز موضوعات قرآنی است که این بار از آیاتی با مضامین آسمان و زمین مثل آیه «هوالذی خلق السموات و الارض» در کارم استفاده کردم و اجرای تازه‌ای در خوشنویسی و نقاشیخط خواهد بود.

وی افزود: در این تابلو 5 متری از نشانه‌های هنر ایرانی مثل معماری کویری ایران در کنار خطوط نستعلیق و شکسته نستعلیق بهره گرفته‌ام که نسبت به آثار قبلی من رویکرد تازه‌تری دارد.

 

کد خبر 178718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز