سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسئول غرفه رستاخیر قرآنی در نمایشگاه قرآن از ارایه 110 تابلوی رنگ روغن با موضوع مرگ و قیامت خبر داد که در ونیز ایتالیا نیز با استقبال بازدیدکنندگان روبه رو شده بود.

ماه رمضان

به گزارش ایرنا،سیدمهدی بدری در این باره گفت: مرکز تحقیقات حوزه علمیه اصفهان با به تصویر کشیدن آیات و روایات مربوط به قیامت، توجه بازدیدکنندگان را از روزهای اول نمایشگاه به خود جلب کرده است.

وی ادامه داد: این تابلوهای نقاشی به همراه توضیحاتی که بر اساس تفاسیر و روایات آمده است؛ موضوع هایی از همان ابتدای لحظه مرگ، زنده شدن مردگان، دمیده شدن صور اول و دوم، برافروخته شدن آسمان ها و زمین، پل صراط و همچنین جهنم و بهشت را در ذهن بازدیدکننده به تصویر می‌کشد.

بدری با بیان این که در تابلوهای ارایه شده؛ هنر و قرآن با هم ادغام شده است؛ افزود: یعنی از آیات قرآن یک کار هنری گرفته شده که زبان جدیدی برای قرآن است؛ به گونه ای که این تصایر مدت ها در ذهن بازدیدکنندگان باقی می‌ماند.

وی همچنین گفت: علاوه بر این که تابلوهای موردنظر از سال 88 در بسیاری از شهرهای کشور به نمایش درآمده؛ در شهرهای ونیز ایتالیا و آنکارای ترکیه اجرا شده که با استقبال مردم روبه رو شده بود.

مسئول غرفه رستاخیر قرآنی درباره تاثیرگذاری این تابلوهای هنری گفت: زبان گویای این تصاویر سبب شده تا بسیاری از بازدیدکنندگان در دانشگاه‌ها، مراکز آموزش و پرورش و شهرهای مختلف در رده‌های مختلف سنی از کودک دبستانی تا دانشجویان بتوانند معارف دینی را در قالب مفاهیم جدید درک کنند.

بدری درباره تحقیقات انجام شده پیرامون این تابلوهای معناگرا گفت: هشت سال مطالعه و تحقیق پیش از خلق این آثار را کارشناسان مرکز تحقیقات حوزه علمیه اصفهان دستمایه قرار دادند و مجموعه هنرمندان نیز به تصویرگری این نقاشی‌ها پرداختند.

وی با بیان این که مرکز تحقیقات حوزه علمیه اصفهان زیرنظر آیت الله العظمی حسین مظاهری اداره می‌شود، افزود: برخی مراجع و پژوهشگران دینی مانند آیت الله العظمی حسین نوری همدانی و حجج اسلام محمدکاظم راشد یزدی، محسن قرائتی و علیرضا پناهیان از نمایشگاه بازدید کرده و نظر مثبت داشته‌اند و همچنین ائمه جمعه شهرستان ها و علمایی که برای بازدید از نمایشگاه حضور پیدا می‌کردند؛ از برپایی چنین نمایشگاهی اظهار رضایت داشتند.

درهای بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای امام خمینی(ره) تا 24 مرداد همه روزه از ساعت 17 تا 24 و روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 24 میزبان علاقمندان است.

کد خبر 178609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز