همشهری آنلاین: آثار گونتر اوکر از هنرمندان معاصر آلمانی از اواخر شهریور ماه درموزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

هنر مدرن

به گزارش همشهری آنلاین، موزه هنرهای معاصر تهران همواره کوشیده است تا با نمایش آثار هنرمندان بزرگ ایران و جهان، بستری مناسب برای آشنایی علاقمندان با هنر روز دنیا در موزه هنرهای معاصر تهران فراهم سازد.

به همین منظور و در این راستا نمایشگاهی از آثار "گونتر اوکر" که نامدارترین هنرمند آلمانی پس ازجنگ جهانی دوم به شمار می‌رود را در معرض دید هنردوستان قرار می‌دهد.

گونتر اوکر هنرمندی ساده و در عین حال پیچیده است که آشنایی وی با هنر شرق و برخورداری از ذهنی فعال و اندیشمند از وی انسانی متکثر ساخته است.

نگاه عارفانه اوکر به هنر آسیا وبرخورداری از درون مایه‌های هنر اروپای شرقی آوانگارد دهه‌های 20 و30 میلادی به نحوی بارز در آثارش نمایان است.

درک آثار او در مرز گوشه و کنایه است و تمرکز، بیش از آن که روی اثر هنری باشد، روی ارتباطی است که بیننده با اثر پیدا می‌کند.

در آفرینش‌های او مشارکت فعال بین مخاطب و اثر هنری کاملا مشهود است و بیننده تنها ناظری منفعل در مقابل آثار نخواهد بود.

نمایشگاه آثار هنرمندان آلمانی همچون هرمان گلوگنر، هاینزماک، گرهارد ریشتر،ارنست بارلاخ وکته کلویتس در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شده است که مورد توجه و استقبال مخاطبین قرار گرفته است.

پوستر نمایشگاه کونتر اوکر توسط مهدی رحیمی از هنرمندان طراح و گرافیست، طراحی شده است.

 

کد خبر 179811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز