همشهری آنلاین: نخستین حضور گالری ایرانی در آرت فر وین در حالی اتفاق می‌افتد که آثار ۱۳ هنرمند ایرانی به مدت ۴ روز به نمایش گذاشته می‌شود.

پوستر تجسمی

به گزارش ایلنا، آرت فر وین که هفتمین دوره خود را از ۲۰ تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۲ (۳۰شهریور تا ۲ مهر) تجربه می‌کند، برای نخستین بار میزبان هنرمندان ایرانی است.

آثار این هنرمندان که ازسوی گالری شیرین و نمایشگاه گردانی شیرین پرتوی، مدیر گالری شیرین در این آرت فر به نمایش در می‌آید، گرایش‌های متاخر کالیگرافی ایرانی در حوزه‌هایی چون نقاشی، مجسمه، عکس و اینستالیشین برای مخاطبان اروپایی در اتریش ارائه خواهد کرد.

در دوره هفتم آرت فر وین بیش از ۱۰۰ گالری و مرکز فرهنگی از سراسر جهان (به جز آفریقا) حضور پیدا کرده‌اند.

از میان شرکت کنندگان آسیایی این آرت فر در اتریش می‌توان به گالری رودئو استامبول، گالری کاربن ۱۲ از دوبی، گالری هان از سئول اشاره کرد.

کریستینا استاینبرچر مدیر این دوره آرت فر وین با ابراز خرسندی از مشارکت اولین گالری ایرانی، این رخداد را مقدمه‌ای برای آشنایی علاقمندان اتریشی و اروپای شمالی با هنر معاصر ایران دانست.

در هفتمین دوره آرت فر وین مجسمه‌هایی از بهداد لاهوتی، فرناز ربیعی جاه، لیلا خرازی و اینستالیشن‌های ابولفضل شاهی و ایمان صفایی، عکس‌هایی از بابک کاظمی و آرمان استپانیان به نمایش درمی‌آید.

در بخش نقاشی نیز تابلوهایی از علیرضا آستانه، محمد بزرگی، بابک رشوند، لادن بروجردی، محمد سررشته و بهروز زیندشتی ارائه می‌شود.

شیرین پرتوی با اشاره به جذابیت‌های اقلیمی و گسترش آن به‌عنوان یک مفهوم ژانری در هنر معاصر، این نمایش را بخشی از فرازش دوره‌ای برای معرفی هنر امروز ایران دانست و اظهار امیدواری کرد که در برنامه‌های فرهنگی دیگر نیز تا این اندازه با همکاری برگزار کنندگان مواجه بود.

این نمایش از ۳۰ شهریور تا ۳ مهر ماه در اشتراس موزیوم شهر وین رودروی علاقمندان خواهد بود.

آرت فر وین از سال ۲۰۰۵ با تمرکز بر هنر معاصر از اروپای مرکزی و شرقی اروپا آغاز به کار کرد و درحال حاضر با وسعت فعالیت‌های خود آثاری از سرزمینهای دیگر به جز آفریقا به نمایش می‌گذارد.

آرت فر وین «VIENNAFAIR» منعکس کننده جغرافیای سیاسی و فرهنگی از گذشته تاکنون است که تناقضات شرق و غرب و شمال و جنوب، کمونیست و سرمایه‌داری را مورد توجه قرار می‌دهد.

وین با وجود چند موزه معروف و به‌عنوان پایتخت جهانی موسیقی کلاسیک، با برگزاری این جشنواره هنری مجموعه‌ای از سرمایه‌های بزرگ جهانی را به نمایش می‌گذارد.

کد خبر 178602
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز