دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: «اهدای خون را در دو هفته اول ماه مبارک رمضان فراموش نکنید. » این درخواستی است که رییس سازمان انتقال خون، از مردم دارد.

blood donating


رییس سازمان انتقال خون ایران از مردم خیرخواه و روزه دار خواست تا با توجه به افت ذخایر خونی در ماه مبارک رمضان، اهدای خون را بویژه در دو هفته ابتدایی این ماه فراموش نکنند.

دکتر غلامرضا توگه، با بیان اینکه کمبود خون در دو هفته اول ماه رمضان به دلیل استفاده از ذخایر خونی مشخص نمی‌شود، اظهار کرد: این کمبود در دو هفته دوم ماه رمضان نمود پیدا کرده و مراکز درمانی را با مشکل روبرو می‌کند.

وی از مردم خیرخواه و ایثارگر ایران خواست که اگر نذر کرده‌اند تا در شب‌های قدر خون اهدا کنند، آن را به دو هفته ابتدایی ماه موکول کنند و مطمئن باشند نزد خداوند ماجورند.

رییس سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه کلیه پایگاه‌های انتقال خون سراسر کشور در ایام ماه مبارک رمضان به صورت سه شیفته فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: پرسنل سازمان انتقال خون از افطار تا سحر پذیرای حضور اهداکنندگان خون خواهند بود.

به گفته توگه، مصرف کافی مایعات در بازه زمانی افطار تا سحر به جبران کم‌آبی بدن کمک می‌کند و مشکلی برای اهداکنندگان خون پیش نمی‌آورد.

more چطور خون اهدا کنیم؟

 

کد خبر 178489
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز