همشهری آنلاین: شرکت AOL حساب‌های ای- میل و نرم‌افزار مربوطش را از این به بعد به رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس تایم- وارنر شرکت مادری ‌AOL چهارشنبه اعلام کرد که با توجه که مشترکان ای-میل‌های ‌AOL  از پیش برای اتصالات اینترنتی پرسرعت پول می‌پردازند لزومی ندارد که برای سرویس ای- میل پول اضافی بدهند.

AOL امیدوار است با رایگان کردن  این سرویس بتواند کاربران اینترنتی را به سایت‌‌های حاوی آگهی خود بکشاند و جایگاه خود را در بازار چند میلیارد دلاری تبلیغات آنلاین در برابر شرکت‌های گوگل، یاهو و مایکروسافت که سالهاست ای- میل رایگان دارند حفظ کند.

 این اقدام شاخص پایان دوره‌ای در فعالیت این شرکت است که در دهه 1990 با امکانپذیر کردن ارتباط اینترنتی آسان از طریق خطوط تلفن(Dial-up) به میلیون‌ها آمریکایی استفاده از ای- میل و پیام‌رسانی فوری را از طریق سی دی هایی که بدون درخواست به صندوق‌های پستی آنها فرستاده می‌شد شناساند.

  AOL در آن دوره به ارائه‌دهنده بلامنازع اتصالات اینترنتی Dial-up در آمریکا بدل شد و این شرکت از بالارفتن قیمت سهامش برای خریدن تایم-وارنر در اوج "حباب اینترنتی" سال 2000 استفاده کرد.اما بسیاری از وعده‌هایی که در مورد این الحاق مطرح شده بود درست از ‌آب درنیامد و با سقوط سهام آن، تایم- وارنر مدیریت شرکت را به دست گرفت.

 شرکت AOL در حال حاضر 6.2 میلیون مشترک در آمریکا دارد که اتصال باند وسیع دارند اما مبلغی اضافی در حد 15 دلار در ماه برای سرویس‌های AOL می‌پردازند. رایگان‌شدن این سرویس‌ها به معنای از دست دادن یک میلیارد عایدی در سال است اما مدیران AOL  معتقدند که با صرفه‌جویی در هزینه‌‌های بازاریابی،شبکه و بالاسری تا انتهای سال 2007 می‌توانند این کاهش را جبران کند.

کد خبر 1782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز