جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خرگوش Wi-Fi ساخت شرکت فرانسوی ویولت در بازار رو به رشد دستیاران الکترونیک در آمریکا چشم دوخته‌است.

به گزارش خبرگزاری رویترز این خرگوش پلاستیکی که گوش‌هایی مانند آنتن تلویزیون دارد می‌تواند با اتصال به اینترنت از طریق  شبکه بی‌سیم Wi-Fi،  ای- میل ها و پیام های متنی موبایل را بخواند، به بچه‌ها بگوید که به تختخواب بروند، در مورد سقوط بازار سهام هشدار دهد و آخرین اخبار ترافیک را بیان کند.

این همراه و دستیار  الکترونیک نمایش صوتی وتصویری از  وقایع آنلاین را ارائه می‌دهد و همچنین به رابطه شما با افراد دیگر از طریق اینترنت تجسم می‌بخشد.این خرگوش  که 23 سانتی‌متر بلندی  و بدنه سفید مخروطی دارد که هنگام سخن گفتن  روشن می‌شود، "نابازتگ" نام دارد که در ارمنی، زبان مادری مبدع آن رفیع حلاجیان، به معنی خرگوش است.نابازتگ همچنین می‌تواند گوش‌هایش را تکان دهد و آواز بخواند.

نابازتگ در فرانسه به قیمت 115 یورو، در بریتانیا 80 پاوند و در آمریکا 150 دلار به فروش می‌رسد. محل ساخت آن هم  شهر شنزن چین است.از هنگامی که نابازتگ در سال گذشته وارد بازار شد، 50 هزار دستگاه آن در فرانسه،بلژیک،و سویس به فروش رفته و حلاجیان امیدوار است که  تا پایان امسال فروش آن به  150هزار عدد برسد.

حلاجیان اکنون به بازار امریکا مورد توجه قرار داده است که تا به حال حضور اندکی در آن داشته و خود را برای فروش ماه دسامبر قبل از تعطیلات کریسمس در آنجا آماده می‌کند.د ر دسامبر سال گذشته او برای سه دقیقه برای معرفی نابازتگ در CNN ظاهر شد و 350 هزار تقاضای اطلاعات بیشتر از طریق اینترنت دریافت کرد. او می‌گوید:" تنها مشکل در آن زمان این بود که ما هیچ خرگوشی نداشتیم، ما قبلا همه آنها را فروخته بودیم."

تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند که با وجود گسترش شبکه‌های ‌Wi-Fi در سراسر جهان  نابازتگ در بازار با موفقیت روبرو شود.تکنولوژی Wi-Fi به یکی از ضروریات در  بسیاری از کالاهای مصرفی دارای بازار وسیع‌ از تلفن موبایل گرفته تا لپ‌تاپ‌ها و ابزار‌های دستی شخصی دیجیتال (PDA ) و تلویزیون‌ها بدل شده‌است.در اروپای غربی6 در صد خانه‌ها و در ایالات متحده 12 تا 14 درصد خانه‌ها دارای شبکه‌خانگی Wi-Fi  هستند.

حلاجیان تلاش‌می‌کنند که مانند iPod شرکت اپل،اجتماعی از کاربران خرگوشش را به وجود آورد که باعث شوند عایدی مداومی نصیبش شود.اطلاعات اینترنتی پایه مانند پیش‌بینی هوا و قیمت سهام و خواندن برخی ای-‌ میل‌ها در نابازتگ رایگان هستند، اما برای فرستادن پیام متنی یا تلفن ‌زدن باید هزینه اضافی پرداخت.

 حلاجیان  همچنین در حال طرح‌ریزی برای ارائه‌دادن ابزار‌ها و ملازمان" هوشمند" دیگر هم به بازار است.نابازتگ را شرکت فرانسوی ویولت می‌سازد که 55 درصد سهام آن به حلاجیان و 30 درصد سهام آن به بانک فرانسوی BNP-PA متعلق است.

کد خبر 2075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز