گروه علمی فرهنگی: نخستین دوره مسابقات ملی روبات‌های شهری طی روزهای 18 و19آبان ماه جاری با حضور بیش از 150 تیم از سراسر کشور در سه بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و ویژه در فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد.

به گزارش همشهری، این مسابقات روز پنج شنبه (18آباماه جاری)طی مراسمی ویژه با حضور جمعی از مسئولان شهرداری تهران و وزارت آموزش و پرورش به طور رسمی گشایش یافت.

نخستین دوره مسابقات ملی روبات‌های شهری در سه بخش «ویژه»، «دانش‌آموزی» و«دانشجویی» در شش رشته برگزار شد.

رقابت‌های بخش دانشجویی این مسابقات که قرار بود همزمان با مسابقات دانش آموزی از روز پنج‌شنبه هجدهم آبان ماه برگزار شود با توجه به استقبال کم نظیر و تعداد تیم‌ها از روز چهارشنبه در سه بخش روبات‌های امدادگر، شبیه‌سازی امداد و نجات و روبات‌های خدمات‌رسان آغاز شد.

 دبیر این مسابقات در مراسم افتتاحیه ابراز امیدواری کرد که فناوری های جدید در ارائه خدمات بهتر به شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

محمدرضاکنگاوری گفت: برگزاری این جشنواره بهانه‌ای برای آگاهی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و فناوری و صنایع و معادن از توانمندی‌های جامع و تلاش برای اشاعه آن است.

وی افزود: استفاده صحیح از این فناوری در حل معضلات شهری می‌تواند به عنوان یک هدف برای برگزاری مسابقات در سال‌های آینده مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام دبیر اولین دوره مسابقات روبات‌های شهری نیز برگزاری مسابقات ملی روبات‌های شهری را در راستای رویکرد جدید شهرداری تهران در استفاده از فناوری های نوین برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان عنوان کرد.

مجتبی مسگری مشهدی افزود: هم اکنون در جهان استفاده از فناوری روباتیک یک امر معمول به شمار می‌رود که در این میان کشورهای زیادی با استفاده از روبات‌ها به ارائه خدمات شهری پرداخته اند بنابر این برای جا نماندن از قافله جهانی ایران نیز باید در این زمینه به فعالیت بپردازد.

براساس این گزارش نخستین دوره مسابقات ملی روبات‌ها در سه بخش «ویژه»، «دانش‌آموزی» و«دانشجویی» در شش رشته برگزار شد که بخش دانش آموزی شامل سه رشته از جمله رشته امداد و نجات دانش آموزی (37 تیم)، رشته هزارتوی شهری (10 تیم) رشته خط کشی مسیر (13 تیم) و بخش دانشجویی شامل رشته امداد و نجات دانشجویی (11 تیم)، خدمات‌رسان شهری (39 تیم) و شبیه‌سازی امداد و نجات ( هشت تیم) بوده و بخش ویژه نیز با هدف شناسایی و معرفی طرح‌های عملی که به نوعی در جهت خدمات رسانی شهری و ارایه کمک به شهروندان به اجرا در آمده‌اند با شرکت 34 تیم برگزار شد.

از اهداف عمده برگزاری این مسابقات، بستر سازی جنبش نرم‌افزای و بومی‌سازی علم و فناوری در کشور، افزایش سطح کیفی و کمی ارایه خدمات شهری به شهر‌وندان، توسعه پویایی علمی با تاکید بر فعالیت‌های گروهی در سطح جامعه و به خصوص دانشجویان و ایجاد فرصت برای ارایه دستاور‌های کاربردی تیم های پژوهشی ایران عنوان شده است. 

نخستین دوره مسابقات ملی روبات‌های شهری عصر دیروز (جمعه )با معرفی تیم‌های برتر در سه بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و ویژه به کار خود خاتمه داد.

کد خبر 7926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز