همشهری آنلاین: اداره بین‌المللی دریایی روز دوشنبه اعلام کرد که از شمار حملات دزدان دریایی در جهان طی شش ماهه نخست سال 2012 حدود 54 درصد کاسته شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سازمان بین‌المللی، کاهش شمار دزدی های دریایی را به گسترش اقدامات پیشگیرانه و روش های برخورد با دزدی توسط نیروی دریایی کشورها مربوط دانست.

بر اساس آمار اداره بین المللی دریایی، از دی ماه سال گذشته تا خرداد ماه امسال، 177 مورد دزدی دریایی در جهان ثبت شده است؛ این آمار نسبت به 266 موردی که در شش ماه نخست سال پیش از آن ثبت شده بود، کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

در جریان حملات، دزدان دریایی در شش ماهه نخست سال جاری، 20 کشتی و 334 خدمه را ربوده اند. از این تعداد، چهار خدمه نیز جان خود را از دست دادند.

در بازه زمانی یاد شده، حملات دزدان دریایی در سواحل سومالی نیز از 163 مورد به 69 مورد کاهش یافته است. دزدان دریایی سومالیایی، در این مدت 13 کشتی را ربودند. این دزدان در شش ماهه نخست سال 2011، 21 کشتی را ربوده بودند.

پوتنگال موکوندان، مدیر اداره بین المللی دریایی، روز دوشنبه با اشاره به نقش مهم نیروهای دریایی در برخورد با دزدان گفت واکنش نیروهای دریایی، در سرخوردگی دزدان دریایی بسیار حیاتی بوده است. هیچ گزینه دیگری به جز حضور نیروهای دریایی در صحنه نیست.

کد خبر 177704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز