گروه شهری: با تکمیل عملیات اجرایی در تراز منفی یک پروژه بزرگراه دو طبقه یادگار امام این مسیر بزرگراهی در ماه مبارک رمضان به‌طور کامل در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

مازیار حسینی ضمن بیان مطلب فوق گفت: پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام حدفاصل خیابان آزادی تا خیابان امام خمینی، از اردیبهشت 1387در دستور کار قرار گرفته بود که به‌دلیل مواجهه با حجم انبوهی از معارضان ملکی و تأسیساتی و کانال انتقال آب، روند اجرای آن باکندی همراه بود اما از اوایل سال 1390و با اعمال برخی تدابیر و ابتکارات اجرایی، قفل‌های کار یکی یکی باز شده و فعالیت‌های اجرایی پروژه به‌طور محسوسی افزایش یافت.

همزمان با آن، کار تملک املاک واقع در طرح نیز با اعتماد مردم سرعت بیشتری پیدا کرد به‌گونه‌ای که به لطف پروردگار امروز در آستانه بهره‌برداری از پروژه و بستن پرونده قطور آن قرار داریم.معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به تغییر طرح و افزایش طول پروژه در اواخر سال گذشته از خیابان امام خمینی به پشت پادگان جی افزود:

در طرح اولیه این فاز از پروژه، خط پایانی کار در امتداد تقاطع خیابان امام خمینی قرار داشت که با درخواست برخی اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران و تأکید شهردار محترم تهران، اجرای بخش حد فاصل تقاطع خیابان امام خمینی تا پشت پادگان جی نیز به‌کار افزوده شد که همین امر قدری بر مدت زمان اجرای پروژه افزود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران همچنین گفت: هم‌اکنون با اتمام عملیات زیرسازی بستر، عملیات روکش آسفالت در قسمت شرقی حدفاصل خیابان دستغیب تا پادگان جی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در‌ماه مبارک رمضان امسال، پرونده این بزرگراه 17ساله بسته شود.

گفتنی است در حال حاضر عملیات روکش آسفالت تندروهای بزرگراه یادگار امام (در تراز منفی یک) نیز آغاز شده و تأمین سیستم‌های روشنایی و ایمنی آن طبق برنامه زمانبندی در حال انجام است. روکش نهایی آسفالت دسترسی‌های محلی بزرگراه نیز طی روزهای آتی و پس از اتمام عملیات روشنایی و پیاده راه‌سازی‌‌های طرفین بزرگراه به انجام خواهد رسید تا کار به‌طور کامل تحویل مردم شود.

پیشرفت در پروژه آزادگان

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران همچنین از رفع آخرین معارض پروژه بزرگراه آزادگان خبر داد و گفت: خط آهن تهران - اهواز، آخرین معارض این پروژه بود که با رفع آن، دو پل جایگزین تقاطع این بزرگراه با خط آهن احداث خواهد شد. حسینی اظهار کرد: پل‌های قدیمی روی این خط آهن برچیده‌شده و هم‌اکنون توسط دو دستگاه حفار، عملیات حفاری شمع‌های پل‌های جایگزین در حال اجراست.

وی با بیان اینکه هفت کیلومتر از طول مسیر 15کیلومتری تندروهای بزرگراه آزادگان، آسفالت شده خاطرنشان کرد: سه کیلومتر از مسیر تندروها نیز که دارای خاک دستی و ضعیف بوده، هم‌اکنون در مرحله اصلاح و عملیات خاکریزی قرار دارد.

کد خبر 177569
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز