یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: زلال به رنگ آبی فیروزه‌ای، زیبا به ژرفای رودخانه‌ی جاری در دل طبیعت جهان...

رودخانه زلال

ورزاسکا نام رودخانه‌ی زلال و کریستالی زیبا در کشور سوئیس است. این رودخانه در دره‌ای به همین نام قرار دارد. این رودخانه به دلیل شفافی و زلالی بیش از حد شهرت دارد.

این رودخانه سوژه مناسبی برای عکاسان، بخصوص علاقمندان به عکاسی از زیر آب است. دمای این رودخانه در طول سال بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و ژرفای آن نیز بیش از 16 متر برآورد شده است.

 این رودخانه از نظر موقعیت اقلیمی و جغرافیایی، مکان و مقصد مناسبی برای توریست‌ها، غواصی، شیرجه، عکاسی و... است.

منشا این رودخانه، ۳۰ کیلومتری از دامنه‌ی کوه پیزو- بارونو دردره و منطقه ایتالیای زبان سوئیس شروع و در نهایت به دریاچه ماگیور سرازیر می‌شود. بر روی این رودخانه  پلی زیبا به سبک پل رومی قرار دارد که از عمیق‌ترین قسمت رودخانه به روشنی قابل مشاهده است.

 

رودخانه زلال

این عکس زیر و ژرفای رودخانه را نشان می‌دهد

رودخانه زلال

غواص تنها موجود زنده و خزنده این رودخانه است. سنگ‌های زیبا و پر تلاطم را ببنید.

رودخانه زلال

این عکس، ژرفای آب رودخانه و نیمی از منظره زیبای بالای آب رودخانه را نشان می‌دهد

رودخانه زلال

به نظرم این عکس فوق‌العاده است...

رودخانه زلال

این عکس که یک راه عبور زیر آبی را نشان می‌دهد با دیواره‌های صخره‌ای زیبا

ارزش و اهمیت این رودخانه به آب بسیار زلال چون کریستال و همچنین صخره‌ها و سنگ‌های رنگارنگ و پرجنب و جوش آن است.

این تصاویر را کلودیو گازارولی ، 38 ساله با شیرجه زدن به درون رودخانه زلال به همراه دوربین ضد آب خود، گرفته است.

مردم از سراسر جهان برای دیدن این آب فیروزه‌ای رنگ و زلال به این منطقه سفر می‌کنند. بسیاری از انها ترجیح می‌دهند از کوه پیزو بالا رفته و از آن بالا رودخانه را تماشا و عکاسی کنند و بعضی دیگر دوست دارند بر روی پل زیبا ایستاده و از همان جا عکاسی و ژرفای آب را تماشا می کنند. ژرفای این رودخانه نه تنها از روی پل بلکه از بالای کوه هم قابل مشاهده است.

عکاسانی چون کلودیو که برای عکاسی از این رودخانه باید لباس غواصی پوشیده و با دوربین عکاسی به درون آن شیرجه بزنند کم هستند.

خود کلودیو در این زمینه می‌گوید؛ من می خواستم با ارائه دیدگاه‌های مختلف و نشان دادن زیبایی‌های منحصر به فرد این منطقه از روش‌های غیر معمول و نو استفاده کنم. روش‌هایی که نیاز به فتوشاپ ندارد چرا که مادر طبیعت خود فتوشاپ کار حرفه‌ای است.

تنها کافی است زاویه دید خود را وسیع و نگاه هنرمندانه دوربین را آماده داشته باشید. من به همین خاطر با پوشیدن لباس غواصی با دوربین ضد آب خودم  به ژرفای 50 فوتی این رودخانه شیرجه زدم.

نکته عجیب و غریب در این تصاویر این است که در آنها خبری از ماهیان و گیاهانی که معمولا در رودخانه‌‌ها زندگی می کنند،  نیست! به نظر شما آنها کجا هستند؟ ظاهرا وجود ندارند...

کلودیو می‌گوید؛ در جایی خوانده‌ام که شفاویت بالای آب و فرایند‌های شیمیایی موجود در آن،  باعث عدم رشد و نمو موجودات زنده از قبیل گیاهان و حیوانات دریایی می شوند. با این وجود به نظر من جای آنها در چنین آب زلالی واقعا خالی است. چرا که  با وجود آنها، می توانستم، عکس‌های بسیار زیباتر و سورئالی بگیرم.

من بارها و بارها به این منطقه سفر کردم و هرگز از زیبای‌ها و عکاسی آنها خسته نشدم. خوشحالم که می توانم در چنین جای زیبایی عکاسی  کنم.



http://dailykimchi.com

کد خبر 177505
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز