یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین جشنواره خوشنویسی قلم ۱۳ تا ۲۰ شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

خوشنویسی

به گزارش فارس،‌ دومین جشنواره منطقه‌ای قلم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات شهریورماه سال جاری در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشیخط برگزار می‌شود.

هنرمندان در استفاده از موضوع و تکنیک‌های مختلف با هر گرایش و رویکردی آزاد هستند.

هدف از برپایی این جشنواره «تشویق و تقویت انگیزه در نسل جوان وهنرمندان مستعد»، «بهره‌مندی از تجارب هنری هنرمندان شاخص»، «انتقال تجربیات به نسل جوان در قالب نمایش آثار برگزیده»، «کشف استعدادها» و «تجلیل از هنرمندان پیشکسوت هنر خوشنویسی» اعلام شده است.

دبیر این جشنواره «رضا رینه‌ای» است و در ترکیب هیئت داوران آن غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی، ملک‌زاده و رضا رینه‌ای حضور دارند.

این جشنواره در دور دوم برگزاری آن به صورت منطقه‌ای بین استان‌های تهران، مازندران، مرکزی، قم، سمنان و البرز برگزار خواهد شد و برای برگزاری آن به صورت ملی و بین‌المللی در سال‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

همچنین در بخش جنبی این جشنواره آثاری از هنرمندان پیشکسوت خوشنویسی نیز به نمایش درخواهد آمد.

به نفرات برتر اول تا سوم، ‌جوایز نفیس نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره اهدا می‌شود و به 5 اثر برتر نیز هیات داوران جوایز نقدی و لوح یادبود اعطاء می‌شود و به تمام آثار پذیرفته شده، گواهی شرکت در جشنواره اهدا خواهد شد.

دومین جشنواره خوشنویسی قلم 13 شهریور در فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد و 20 شهریور با اعلام برگزیدگان به کار خود خاتمه می‌دهد.

 

کد خبر 177501

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز