چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: مسئولان آموزش و پرورش هر روز از تأمین فضای آموزشی لازم برای تشکیل کلاس‌‌های درس پایه ششم ابتدایی خبر می‌دهند‌ ولی نابسامانی در این زمینه ادامه دارد و خانواده‌ها اعلام می‌کنند مدارس محل تحصیل فرزندانشان تغییر کرده و همچنان جابه‌جایی مدارس و نگرانی‌ خانواده‌ها ادامه دارد.

بسیاری از مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌کنند که اولویت نخست تأمین فضای لازم برای تشکیل پایه ششم ابتدایی است اما یکی از معاونان وزیر می‌گوید که به بهانه تشکیل پایه ششم نباید کلاس‌های دوره پیش دبستانی در مدارس تعطیل شود.

در همین زمینه برخی از پدران و مادران دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی راهنمایی و متوسطه از تغییر محل تحصیل فرزندانشان گله‌مند هستند، البته جلساتی نیز در سطح کشور برای حل این مشکل با حضور وزیر و معاونان وزارت آموزش و پرورش برگزار شده ولی نگرانی‌ها به قوت خود باقی‌است.

تأمین 38هزار کلاس درس برای ششم ابتدایی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز از تغییر کاربری شش هزار و 323 کلاس درس برای تأمین فضای مورد نیاز پایه ششم ابتدایی خبر داد. مرتضی رئیسی به مهر گفت: کلاس‌های مورد نیاز پایه ششم ابتدایی در کشور تأمین شده و هیچ نگرانی وجود ندارد.

او افزود: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته حدود 38هزار کلاس درس برای پایه ششم ابتدایی نیاز است که فضای لازم از محل تغییر کاربری‌ها، کلاس‌های خالی و یا اختصاص کلاس‌های پایه اول راهنمایی به پایه ششم تأمین شده است. به گفته رئیسی، تعداد چهار هزار کلاس درس از سهم مدارس راهنمایی‌ با ادغام و جابه‌جایی به دبستان اضافه شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پروژه‌هایی که در اول مهرماه تحویل داده می‌شود، تصریح کرد: تعداد چهار هزار و 435کلاس در قالب پروژه‌های جدید احداث و در مهرماه تحویل داده می‌شود که می‌توان از آنها برای کلاس‌های جدید التاسیس پایه ششم ابتدایی استفاده کرد.

کد خبر 177142
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز