گروه اجتماعی: حمیدرضا حاجی‌بابایی در پاسخ به برخی منتقدان ‌ درباره شتاب در اجرای طرح‌هایی که تحول بنیادین می‌نامد گفت:‌تمام اقداماتم قانونی است‌.

وزیر آموزش و پرورش درباره نداشتن تضمین قانونی برای برنامه‌هایش به‌خصوص اجرای ساختار 3ـ3ـ6 اظهار کرد: بگذارید بنده ابتدا این پرسش را داشته باشم که آیا مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قانونی است یا نیست؟ لازم‌الاجراست یا نیست؟ 3ـ3ـ6 را من ایجاد نکردم بلکه در حال اجرا هستم.

حاجی‌بابایی در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند «چه تضمینی برای حذف نشدن پایه ششم ابتدایی توسط وزیر بعدی آموزش و پرورش است؟» به فارس گفت: «امسال ششم ابتدایی را ایجاد خواهیم کرد و چه‌کسی می‌تواند این را بعد از من تغییر دهد، نمی‌شود.»

او افزود: طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها را به شورای‌عالی آموزش و پرورش بردم و مصوب کردم ضمن اینکه به امضای رئیس‌جمهور رسیده و ابلاغ شده است؛ آیا قانون هست یا نیست؟ اصلا شورای‌عالی آموزش و پرورش مصوب کجاست؟البته او به این نکته اشاره نکرده که این مصوبات را با وجود پایان مدت عضویت بسیاری از اعضای وابسته شورای‌عالی آموزش و پرورش چگونه می‌توان قانونی دانست.

خبرگزاری ایسنا به نقل از وزیر آموزش و پرورش نیز نوشت: تیرماه سال ۹۱زمان اتمام طرح‌های کلان نظام‌ آموزشی کشوراست.
حاجی‌بابایی‌ با اعلام اینکه این وزارتخانه تمام کارها و برنامه‌ها را با قدرت اجرایی می‌کند، گفت: این وزارتخانه تمام برنامه‌ها و طرح‌ها مانند تغییر محتوای کتاب‌های درسی، جذب نیروی انسانی و ایجاد کلاس ششم ابتدایی را تا پایان تیر‌ماه به اتمام می‌رساند.البته اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم مانند اعضای این کمیسیون در مجلس هشتم هنوز نسبت به تغییر ساختار آموزشی ابهاماتی دارند که توضیحات هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش هم آنها را قانع نکرد.

کد خبر 175716
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز